۱۳ بهمن ۱۳۹۱

به قول بچه های بی ادب وبلاگستان خود ار گا سم بود


صبح زود رفتم نون سنگک داغ گرفتم با عسل محلی و خامه خوردم و یه چایی  که از استانبول خریدم و توش حتی دانه های سیب سرخ شده هم است  و فقط وقتی خودم را خیلی دوست دارم برای خودم دم می کنم
بعد گرمترین لباسهایم را پوشیدم با پالتو و دستکش پیاده تا جمهوری رفتم 
یعنی آسمون ...یعنی ابرا...یعنی هوا....
بعد رفتم جمعه بازار   و یک عالمه رنگ و نقش خریدم
پیاله های سبز با ماهی درون آن
گیاه بنفش حیرت انگیز ی که نامش را نمی دانم اما نمی توانم بدون لبخند نگاهش کنم
پارچه ای پر از پولک براق و  گلبرگ قرمز نقره پوشی که زمانی بر زیر گلوی چارقد بی بی دیده بودم 
اینبار دختران جوانی که به نفع کودکان بی سرپرست غذاهای خانگی می فروشند
ابه من دلمه های برگ مو را پیشنهاد دادند 
و 
زمانی که در شلوغی بازار و میان تنه های که می خوردم  اولین گاز را به کوچگترین دلمه زدم
مجبور شدم  بایستم 
و چشمهایم را ببندم
و سعی کنم
که به خاطر بسپارم 
این حجم لذتی  را که چشیدم





۱۹ نظر:

F i r o u گفت...

che rooze khoobi dashti....

ناشناس گفت...

wow chasbiiiiid

شنگول گفت...

اسم این گیاه هست کوردیلین
نام علمی: Cordyline terminalis

‫این گیاه نور کافی میخواد، خاکش نباس کاملاً خشک بشه و رطوبت هوا هم باید نسبتاً بالا باشه.‬

‫توی خونه‌ها معمولاً روطبت هوا برای این گونه از گلها کافی نیست. آب مقطر بریز توی اسپری و روزی یک تا سه بار به طرف یک متر بالای گل (رو به بالا) اسپری کن تا هوای اطرافش مرطوب بشه.
به برگ‌های گل اسپری نکن و برگ‌ها را خیس نکن.‬

‫خیلی راحت دچار کنه میشه. اگه دیدی برگ‌هاش تار عنکبوت گرفته سریع باید اونو سمپاشی کنی.‬

Gistela گفت...

ممنون شنگول جان

راضیه گفت...

چه خوب!خوش به حالت.دلم یه روز خوب میخواد

Nazila گفت...

faghat mishe goft ke :
zendeyi va in yani khode zendegi

Pardis گفت...

That's why I always say you are AMAZING!

hamidreza گفت...

عجیب این رنگ آبی زیباست.بر ظرفی‌ سفالی یأ دستبافتی کوچک .گیسو جان نگاه خردمندانه شما به زندگی‌ را تحسین می‌کنم.این که با یک گردش ساده در شهر بتوانی‌ آسمان آبی و دنیأی خاطره از آغوش گرم بی‌بی و طعم خوش دلمه که با هدفی‌ زیبا و شریف پخته شده را باخود به خانه بیاوری بسیار هنرمندانه است.جشنی است زیبا در آستانه میلاد شما.سالیان سال شاد باشید و سلامت.

زد میم گفت...

یعنی هر روز با خودم فکر می کنم که چطور تو انقدر " خودِ زندگی " هستی؟!

بانوی اسفند گفت...

حسادت ورزیدم بهت در حد لالیگا!!!
مخصوصا اون کاسه هایی که سمبل ماهم (ماهی) توشه، و اون گیاه فوق العاده

میشه منم با خودت ببری.. عاشق این حس و حال‌هام :|

ناشناس گفت...

سحر

یه سوال داشتم ازتون میشه بهم بگین این رومیزیتون چه نایع دستی ای هست؟ یعنی اسم کار چیه؟ من ایران نیستم میخواستم بگم برام بفرستن اسمشو بلد نیستم

مرسی

گیس طلا گفت...

اسمشو نمی دونم سحر
اما جمعه بازار پره ازش انواع رنگ و انواع سایز
بگو برن چهارراه استانبول پارکینگ پروانه پیداش می کنن

ناشناس گفت...

سحر
گیس طلای عزیز رومیزیتون رو میگم ها؟

ممنون از جوابت..

مهرنوش گفت...

خوش به حالتون

جای منم خالی :):

inanna گفت...

به قول زبان جدید فودلزداگمون گراتیس
Stort Grattis på Födelsedagen å vår dagen

منم رفتم آیکیا و برا خودم گل و گلدون و شمع خریدم امروز...
یه سال پرتجربه تر شدیم ....به شادکامی


سروه گفت...

عاشفتم به خدا :)

مریم گفت...

عزیزم اون ظرف سفالی که نقش ماهی داره با اون رومیزی آبی خیلی قشنگه.منظره ی ماهی توی حوض رو تداعی میکنه.

ن.ف.س گفت...

این گیاه عجیب و ناشناس رو که من هم اسمش رو نمی دونم خیییییلی قشنگه و اون رومیزی و گلدون به زیباییش بیش از پیش افزوده است :-)

AmirHosein Asadpour گفت...

خیلی گله خوشگلیه

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...