۶ اردیبهشت ۱۳۸۸

بشر دوپا


امروز در یک جلسه ای یک دکتری یکسری نظراتی می داد که برای درک آن باید سه کار مهم در ذهن انجام می دادی:
- ترجمه کلمات انگلیسی که فراوان استفاده می کرد.
- جایگزینی "ر" به جای "غ" هایی که به شیوه فرانسوی ها بیان می کرد.
- تبدیل کلماتی که با لهجه ترکی ادا می شد به فارسی ...
نتیجه این شد که آنقدر جذب فعالیت شدید ذهنیم شدم که یک کلمه از نظراتش را نفهمیدم.
طفلکی ...

خیلی کارش سخت بود ها... همش فکر می کردم هیچ بازیگری نمی تونه همچین میکس محشری انجام بده ..شما سعی کن ببین می تونی ...

دیدی نشد

۱۵ نظر:

Unknown گفت...

salam
khaste nabshid khanomdr
moftakharam begam ke man ham dar azare besyari az ASATID be in moshkel dochar misham!!!!

Unknown گفت...

MAHZAR* bedin vasile tashih mihavad!

دوست تو گفت...

گیس طلا جونم من عاشق این لطایفی شدم که مینویسی. هر شب همین موقعها منتظرم تا یک لبخند تازه هدیه بگیرم. دوست دارم.

شقایق گفت...

سلام و عرض ارادت!

زهره اسدپور گفت...

گیس طلا جون، حالا شووینیستای تبریز یه تظاهرات علیهت راه نندازن!
مراقب خوت باشه من نگرانت شدم!!!

ناشناس گفت...

gis talaye aziz,
Bazi oghat man ham fekr mikonam,ke to ham dar poshte in tanze shad va shangul dar neveshtehayat,yek
ghesmate ghamgin va ceddi karakterat ra dari penhan mikoni.Eshkale aghaye doktor in boodeh ke,dar yek jalaseh mikhasteh neshan bedahad ke cheghadr honar darad.Va dar yek "cotext" moshakhaas hameye honarhayash ra mix kardeh.

fafa گفت...

يه استاد تو دانشگاه داشتيم يادش بخير دقيقن اين كاره بود. بچه ها هم چون نم يخواستند زيادي به مخشون فشار بيارند دورش مي زدند. سركلاسش نمي يومدند آخر ساعت كه حضور و غياب مي كرد يواشكي از در پشتي كلاس مي يومدند تو و مي گفتند حاضر....

خبرنگار غرغرو گفت...

سلام.من خیلی وقته وبلاگتو میخونم اما نمیشه نظر داد.ذکر خیرتم از برفی شنیدم زیااااااااااااد.
تو فهرست لینکام هم هستی .چون اولا خوب مینویسی و بعد هم همشهری می.
پاینده باشی و شادکام.

شترق گفت...

اگه واقعاً بتونه هر دو كار رو با هم انجام بده كه هم جاي غ با ر رو عوض كنه و هم بتونه تركي حرف بزنه من يه موزه رو ميشناسم كه اين آدم رو تحويل ميگيره

محسن گفت...

اون "ايغان" گفتنش كه واقعا معركه بود. حتي فرانسوي‌ها هم با اين غلظت اسم وطن ما رو به گند نمي كشن!

یکی از قدیسین گفت...

من تونستم

ناشناس گفت...

Be nazare man noboogh ,tavanai baraye bayane wagheiyatist ke hozoore an baraye har kas ghabel hess nist.Yek honarmande ba noboogh mitavanad ba honarash mokhatab ra be fekr,tajassos,va kashfe an vagheiyat vadard.Be nooii yek hess hamrah ba kashf va shohood va dar natijeh erteghae shour va agahi mokhatab. Albate honarmand ham dar afarineshe asarash haman process ra taai mikonad.

ناشناس گفت...

دیگه به این آدما حساس نیستم

ارماییل گفت...

این روزها تا دلت بخواهد از این نوابغ می بینم. قسم میخورم بچه های زبان و ترجمه کمتر از اینا لغت انگلیسی میپرونن:(

مازیار گفت...

سارا شریعتی رو غ می گه شدید با لهجه مشهدی یره

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...