۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۸

روض موالم



از روز معلم متنفرم. خاطره سالهایی که در دبیرستان درس می دادم همیشه آزارم می دهد. مدیران نفرت انگیزی که در سخنرانی هایشان روز تجلیل را به روز تحقیر معلم تبدیل می کردند و هدیه ای رقت بار را بر سرمان می کوبیدند. دانش آموزانی که آنقدر برایم هدیه می آوردند که مجبور می شدم آژانس بگیرم و معلمانی که از این بابت دشمنم می شدند.
همیشه حواسم هست که روز معلم در خانه بمانم. اما امروز فراموش کرده بودم و به فرهنگسرا رفتم .
همکاران دوست داشتنی با اطلاع از احساس من تبریک شیطنت باری گفتند و مدیر عزیز فرهنگسرا با یک جعبه شیرینی آمد و رفت. خدا را شکر کردم که ختم به خیر شد و رفتم سراغ بچه های تئاتر...
تا ظهر که صدایم زدند.
بیرون آمدم، هیچکس در داخل ساختمان نبود. مدیر مرا از در پشتی ساختمان که معمولا بسته است بیرون برد. در فضای سبز آنجا کنار گلخانه که علفها تا زانو بالا آمده اند ، زیر درختان توت، میز چیده بودند و روی آنها پر از میوه و شیرینی بود و یک موزیک شاد . بچه های همکاران هم بین پاها و درختها می لولیدند.
نشستیم، حرف زدیم، خندیدیم، با بچه ها بازی کردیم و کادو گرفتیم و یک کباب و دوغ خوشمزه هم بدرقه راهش کردیم.
بدون هیچ سخنرانی در وصف مقام معلم و بدون هیچ دانش آموزی که دکلمه پر تپقی را اجرا کند.
روز خوبی بود و ممنون

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

Gis talaye aziz, waghti ke sadeghaneh va bedoone hich gooneh talashi baraye ba mazeh boodan ya betoore ahmaghneh va bi mafhoom shad boodan minevisi,neveshtehayat bishtar be del mineshinad. In toor wagheitar be nazar miresi.Man gahi neveshtehayat ra mikhnam.Khaili benodrat ke chehreye wagheiat ra neshan midahi neveshteat be nazar miayad ke harfi baraye goftan darad.An chehre ra hefz kon.Heyf ast dar dore ba maze gooi biofty va az an badtar "comment" haye bi mafhoomtar daryaft koni ke hich faydei baraye pishraft va shokoofai be shekele mosbat barayat nadarad.

ناشناس گفت...

كوبيده دلم خواست..با اون دوغ هاي ترش بدون گاز

شترق گفت...

سلام گيس طلا خوبي؟
ميشه منم بهت تبريك بگم؟
اصلاً من باهات قهرم تو چرا نمي ياي به من سر بزني؟

yaleh گفت...

az oon golaa ke dadi:)

شقایق گفت...

روزمون مبارک!
روزمون مبارک؟؟؟

آهو گفت...

سلام یه دوست که گاهی به اینجا سر میزنه

ایرن گفت...

روزت مبارک
فکر کنم بهترین شغل تو ایران معلمیه...
خوش به حالت که معلمی و درس میدی و باعث میشی که بقیه یاد بگیرند....

شاه لیر گفت...

ایول عنوان

احسان گفت...

یادمه اینم شده بود مد و مایه ی فخر فروشی بچه پولدارهای کلاس که کی چی واسه خانوم معلم آورده ... و ما هم که همیشه نگاه اینا میکردیم و از اینکه چیزی نیاوردیم سرمون پایین... همه چیزمون مصنوعی.. همه چیزمون نقش بازی کردن.. همه کارامون واسه ارضای عقده های خودمون

آرام گفت...

ولی با همه ی این ها روزت مبارک ....

admin گفت...

سلام جناب استاد
روز استاد و معلم مبارک باشه
امیدوارم سالهای سال تنت سالم باشه تا بتونی به اموزش و پرورش این مرز و بوم خدمت کنی

مهرداد گفت...

سلام
خوشحالم که یک نفر هست که احوالش مثل روز 24 فروردین من نیمه ابری و پر از عطر درخت گلابیه توی حیاطمونه. خوشحالم که شاده
کور بشه چشم حسود کربشه گوش شیطون

علی رشوند گفت...

سلام
روز معلم برشما گرامی مبارک

ناشناس گفت...

اون تيترت من رو كشت :)))

ارماییل گفت...

من بیشتر نقاشی از بچه ها هدیه گرفتم. هدیه هایی که هیچ سخنرانی نداشت. مگه قلب نازنین و کوچک بچه ها .
به استاد هایی که دوست دارم فقط یه شاخه گل میدم :)

دناتا گفت...

منم میدونم که روم نمیشه کادو بگیرم بخصوص از بچه ها. ولی خیلی حس خوبیه که ببینی به فکرتن. حتی اگه یه کارت باشه. ادم کلی ذوق میکنه.
من هرچی مدیر دورو برم دیدم ( الان که خودمم معلمم) همه خوبن و با قبلا" ها خیلی فرق دارن. کسی حوصله اینجور سخنرانیا رو نداره دیگه. کلا" همکارام هم همه خوبن. همه هوای همو دارن. حسادت من ندیدم بینشون.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...