۲۲ دی ۱۳۸۸

یعنی من با این مادرک متفاوت چی کار کنم؟

مامان به خواهرک گفته براش از کتابخونه کتاب بگیره که نویسنده اش آلمانی باشه یا روسی
خواهرک براش از چخوف و تولستوی کتاب آورده . مادرک از تولستوی خوشش نیومده و عاشق چخوف شده
حالا یکساعته که داره با من درباره زندگی چخوف حرف می زنه. عقیده داره که چخوف یه جور پیغمبره که داخل دل آدمها را می بینه و می یاره جلوچشموشون و مثل پیغمبرها تمام آدمها را دوست داره و دلش براشون می سوزه که اینقدر بدبخت وحقیرن
در پایان هم با غصه شدید از مرگ زودهنگام چخوف خودش را دلداری می دهد که : خوب شد که قبل از انقلاب اکتبر مرد و اگرنه استالین می کشتش!

۱۶ نظر:

a گفت...

مادرک می خواد لذتی که گیس طلا سی و سه چهار سال پیش بهش داده حالا جبران کنه و قتی هر روز یه حرف جدید یاد می گرفته و ...

نرگس خاتون گفت...

من به تازگي خواننده وبلاگ شما شدم خيلي نوشته هاتون قشنگه. زندگي و شادي توشون جريان داره. راستي مدرسه هاي تيزهوشان اينقدر ها هم كه گفتيد اينجوري نيستن ها:)

مژگان گفت...

چه مادرک دوست داشتنیی... به جای من پیشانیشون رو ببوس.

بهمنگ گفت...

جنایت و مکافات رو هم بدین بخونن

آدن گفت...

خوب راست میگن دیگه! اگه زنده میموند حتما استالین میکشتش!! چیه مگه؟؟
خدا مادرو برات حفظ کنه.
شاد زی مهر افزون

Bahar گفت...

صد دفعه هم بهت گفتم عشق مامانتم!!!! کاش همهٔ زنهای سرزمین من مس مادرک تو بودن، بهش بگو یکی‌ تو این ینگه دنیا عاشقشه!

عسل چشم گفت...

چه مادرک با کمالاتی داری.100 سال زنده و صحیح و سلامت باشن انشالله.

gozar گفت...

چه مادر نازنینی.

پیردختر سبکسر گفت...

مامانت کاملاٌ نتیجه گیری درستی کرده. آدم با بیماری سل بمیره یا تیغ استالین؟

بهار گفت...

مجموعه داستانهای کوتاه چخوف به همین اسم و با ترجمه سروژ استپانیان ،در دوجلد هست که واقعا جالبه.البته یک ترجمه بهتر قبلنا بوده که دیگه چاپ نشده و کامل هم نبوده،ترجمه روحی ارباب،گیرت نمیاد،اما اولی هست،میتونی واسش بگیری.

سنـدباد گفت...

ای جانم ... ای جانم
ماچش کن ماچش کن ، یک ماچ آبدارش کن
الههههههههههههههههی سالم و تندرست و شاد برای همدیگه بمونید و روی زندگی و روزگار رو کم کنید و هی حالشو ببرید
*من خیلی این پست های مامان خانومی رو دوست دارم لطفا بیشترش کنید. مرسی

سمیه گفت...

خدایی فک کنم مامان تورو ببرن برنامه ی رو به فردا مناظره کنه نتیجه بخش ترازین باشه

Unknown گفت...

خدا تمام مادرها را عمر طولانی دهد ؛ ... دلم یک میز چوبی گرد کهنه میخواد که چهارتا صندلی لهستانی دورش باشه ؛ روش ورق بازی کنیم و قهوه بخوریم ... با هر تکان صندل ها قژ قژ کند ؛قژ قژ !

blue wish گفت...

هیچی !
براش شل بگیر

ارماییل گفت...

اصلا من دکترا رو به مادرک میدم. با استعداد و با پشتکار :)

زری کوچیکه گفت...

گیس طلا جون مادرک دوست داشتنی داری قدرش رو بدون

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...