۲۹ خرداد ۱۳۸۹

از بس خنگی که از موسی سراغ تقی را می گیری

خیلی دوست دارم یه جانورشناس عدد آی کیو قمری را به من اطلاع بده
اخه چاقالو اسم اینجا پنجره است، اینم لبه پنجره است. این پنجره باز می شه و اسکل اون چهارتا چوب نازک که گذاشتی پشت شیشه اسمش لونه نیست. یعنی شانس اوردی پنجره را باز کردم کولر روشن نبود واگرنه خودتو اون تخم های خوشگلتو که باد برده بود
این همه به من و خودت استرس وارد کردی
تبصره
جونور اونی که ریختم جلوت خرده نونه باید بخوری تا یک کم قوای ذهنی ات بیشتر بشه

۲۴ نظر:

حمید گفت...

یعنی من موندم که چطور تا حالا نصلشون منقرض نشده !!

پدرام گفت...

چیزی که وجود نداره، عدد هم نداره خب.
میلیاردها آدم در طول تاریخ توی بخش‌های مختلف خونه‌هاشون واسه این جونور احمق تسهیلاتی فراهم کردن و همه متفق‌القولند که واقعا خـــــــــــننننننگه.
سعی می‌کنن زیاد هم بهش فکر نکنن؛ چون می‌ترسن به حکمت خدایی که بهش معتقدن شک کنن!

دیلماج بانو گفت...

همیشه میان رو کانال کولر ما لونه می سازن بعد عقل که ندارن نمی فهمن فاصله کانال با پشت بوم نیم مترم نیست هر دفعه ما باید نگهبانی بدیم که گربه نیاد سراغ جوجه هاش!

کیقباد گفت...

همیشه فکر میکردم آنجا از همه جا بیشتر قمری دارد اما حالا فهمیده ام که تهران از همه جای ایران و شاید دنیا ، بیشتر قمری دارد !
شاید رد موسی تقی را در تهران زده اند که همه از پی اش به تهران آمده اند یا شاید هوایش بهشان ساخته است بویژه آنکه بیشترین ازدحامشان در مناطق مرکزی ی تهران است خصوصا" خیابان انقلاب اونورا .

حواس پرت گفت...

کلاً آی کیوی این جانور از آن قیافه ی پَخمه و مظلومش کاملاً مشخصه! ولی با این وجود من که هر وقت نگاشون می کنم ناخودآگاه یاد قداست و پاکی میفتم!
یه "چیز" پر رمز و رازی داره که آدم فقط حسش میکنه و قابل بیان نیست!

sherry گفت...

قمری! صدای بق بق خواصش نوستالژی صبح های خنک بهاری و تابستانی تهران ِواسم. اینجایی که من زندگی می کنم کنار جنگل است و در واقع حیات خلوت من نهر وسط جنگل است که کمتر از ده بیست متر با اتاق خوابم فاصله داره، صدای انواع پرنده ها صبح ها و عصرهای خنک و روزهای بارونی شنیده میشه، اما هنوز صدای قمری نوستالژی خاص خودشو داره.
پرنده ی بیچاره، حالا مثلا ما آدم ها که خیلی آی کیو داشتیم چه گلی به سر دنیا زدیم که به این بدبخت ها سرکوفت نداشته اش رو می گذاری!
مرسی که ازش نوشتی

نسيم گفت...

درد مشترك! من همش بايد حواسم باشه تا دخملي ما تخماش رو كه از مثلن لونه كنار كولر همسايه بالايي مي افته نبينه و دچار افسردگي نشه. يك تخم شكسته رو هزارساله كه نگهش داشتيم چون گناه داره بندازيمش دور بيچاره رو!

ناشناس گفت...

اون که باعث شده نسلشون منقرض نشه
آی کیو نیست
بلکه توکلی که به خدا دارند
مطمئنن یکی هست مراقبشونه و اونا را به جایی هدایت می کنه که آدمهایی هستن که دلواپسشون باشن
اینا ما یادمون رفته

MrGorbachof گفت...

سلام،

گیس طِلا خیلی وقته ویلاگتو می خونم، خیلی جالبه. در مورد این پرنده، یاکریم، موسی کو تقی، قمری تنها این رو می تونم بگم که شاید، شاید حکمت خدا از آفریدن این پرنده به رخ کشیدن میزان توکل او به خداست تا شاید ما یاد بگیریم.

اما خودمونیم، توکلش خیلی زیاده، تا اونجا که چند بار برای خود من پیش اومده نزدیک بوده بره زیر چرخ ماشین. مجبور شدم وایستم تا بره. راستی می گن اولین بار یک جفت از این پرنده توسط یکی از شاهزاده های قاجار از انگلیس آورده شده. راست و دروغش رو نمی دونم.

ناشناس گفت...

آخیییییییی خوب خنگه دیگه چرااینقدر بهش سرکوفت میزنید!!!!!

دلی

ناشناس گفت...

به اون طفلک خرده نون ندین... خفه می شه... اگه می خواین بهش غذا بدین... برنج بدین... وگرنه خرده های نون می تونه به راحتی خفشون کنه:(

بهار گفت...

آقا، ملت سبز، این sms های پیش بینی نتیجه بازیهای جام جهانی را تحریم کنید!اینقدر در آمد واسه دولت کودتا در سالگرد کودتا درست نکنید!

ناشناس گفت...

افرين بهار افرين!
وجود نازنينت هميشه سبز باشه!
واقعا اس ام اس دادن به اين صدا و سيما ميلي پول مفت ريختن تو جيب سپاه و حمايت كاذب از سيماي دروغ گو !

مازیار گفت...

فاخته ، موسی کو تقی ، کوکو اینا اسم
همون پرنده ایند که بهش "قمری" هم میگن !
خنگ نیس ! اگه بودبا اینهمه هویت جعلی اینور اونور پرواز نمی کرد !
...
اگه بدونیدتو خونه ما دقیقا روی دری که به حیاط باز میشه تخم می ذاره چی میگین !

بهمنگ گفت...

یه جا خوندم که این پرنده تخم هاشو میزاره تو لونه اونا دیگه که بچه ش رو بزرگ کنن. این رفتارش عجیبه، اگه منحصر به فرد نباشه.

ناشناس گفت...

اگه منظور همون یاکریمه که واقعا احمق های دوست داشتنی هستن. بعضی هاشون هم که ته تنبلن. حاضران 10 متر بدون ولی پرواز نکنن. خیلی دوست داشتنی هستند.

مامان شنتیا گفت...

من هنوز تو کف اون پستتم که گفتی اسم این قمری ها موسی تقی کو یا یه همچین چیزی هست و هنوز نتونستم اون جوری که باید تلفظش کنم...
حالا یه موقع با قمری مقایسم نکنییییییییییی...

فرزین گفت...

حاجیه خانم گیس طِلا:
با توجه به اینکه نام: "موسی کو تقی" در نواحی خاصی!! از مملکت اسلامی، به این جانور خنگ! اطلاق می گردد و اتفاقاً در همان نواحی هم بجای "طـَلا" از لغت "طـِلا" استفاده میکنند، ... میشه بگین اونجا کجاست؟

sherry گفت...

پیرو فرمایش دوستان در کامنتیگ، منم اصلا اسم مطلبت رو نفهمیدم! تا کامنت ها رو خوندم و متوجه شدم به قمری(یاکریم) این اسم رو نسبت دادید که برام جالب و جدید بود.
در مورد اینکه دوستان فاخته رو با قمری یکی کردند، باید عرض کنم که این صحیح نیست و این دو نوع پرنده ی متفاوتند، فاخته همون پرنده ایست که یکی از دوستان گفته تخم هاش رو در لانه ی پرندگان دیگر می گذارد و زحمت بزرگ کردن جوجه ها با آن ها می شود. که گویا نام دیگر فاخته کو کو هست. تا جایی که من می دونم فاخته ها تووی شهر(لااقل تهران با آن هوای آلوده اش) زندگی نمی کنند و حسه ای بزرگتر از قمری دارند.
جریان توکل به خدا کردن که دوستان گفتند جالب بود!

ناشناس گفت...

شاید ما باید از این پرنده یاد بگیریم که سخت نمیگیره و حتی برای جای خونش هم استرس نداره! حالا ما خنگیم که استرس شده بیماری این قرن یا این پرنده که میبینیم نسلش پابرجاست و به خوبی و خوشی هم زندگی میکنه. :)))

هومن گفت...

اما خدائيش پشتكارشون عاليه.يكيشون مي خواست روي لوله آب لونه بسازه هي چوباش مي افتاد مي يومد همونا رو برم يداشت.قرب 45 دقيقه اونجا بودم مشغول بود.حالا قبل و بعد من چقدر درگير بود خدا مي دونه!

رهگذر گفت...

بچه که بودیم صداش میکردیم: موسی کو کریم؟

Mastane Mim گفت...

خنگن اما همين خنگ بودنشون يه جور بامزه اي است

پامج گفت...

قمری یعنی همون یاکریم دیگه نه ؟
وقتی بین دو گره طناب تخم میکنه احساست اینه که میشه آی کیو قائل شد برای این پرنده؟

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...