۱۱ شهریور ۱۳۸۹

حیفه به خدا

1-دوستی به من زنگ زد و گفت چند تا طرح فیلمنامه بهش بدم که بده به یه جای دولتی که قصد ساختن فیلم را دارن تا باهم بسازیمشون. منم براش چند تا طرح فرستادم. الان فهمیدم که خودش کارهارو می خواد بسازه!

2. یه دانشجوم به من زنگ زد که از جلسه نقد و بررسی فیلمی می یاد که من فیلمنامه شو نوشته بودم و کارگردان محترم به من اطلاع نداده بود و می دونم تنها دلیل این بود که هنوز بقیه پول فیلمنامه را نداده!

3. یه کارگردان دیگه باید قسط دوم فیلمنامه را بعد از گرفتن پروانه ساخت می داد و حالا در نت خوندم که پروانه ساخت گرفته اما خودش به من خبر نمی ده!

نتیجه گیری: هر سه این آدمها حقیقتا آدمهای بدی نیستند اما همشون ترسو هستند. می شد بگن که "پولتو ندادم ولی بیا جلسه"، بگن "خودم می خوام بسازم تو فیلمنامه شو بده "و یا پ"روانه ساخت گرفتم اما الان پول ندارم"

به جاش دور می زنند و دور می زنند و دور می زنند و اون چیزی که این وسط خراب می شه -غیر از اعصاب من -یه دوستیه که به مرور جرم می گیره و بو بر می داره و می گنده ...

۱۴ نظر:

الا گفت...

گیسو جان به خدا اگه دوباره بگم این جزو هویت ما ایرونیهاست ممکنه سرم داد بزنی ولی خب همینه.
من بهترین و قدیمترین و مطمئن ترین دوستم بهش گفتم بیا بریم یه تور دو روزه . گفت به دلیل مریضی نمی تونه. فرداش رفته بود با یه عده شمال. من براش خوشحال بودم که اقلا رفته خوشی کرده. ولی خب چرا راستش رو نمیگی.
اینا فکر میکنند اگه حقیقت رو بگن طرف میرنجه اما با دروغ نه.اصلا دروغ مصلحتی جزو فرهنگ ما شده.

حمید62 گفت...

"تیجه گیری: هر سه این آدمها حقیقتا آدمهای بدی نیستند اما همشون ترسو هستند"
راستش بیشترافراد از مواجه شدن با مواردی که نتیجه توش مبهمه ترس دارن
به نظرم همیشه سه حالت پیش میآد
1_مواجه شدن و جواب درست و منطقی دادن به طرف مقابل(البته اگه دلیل منطقی وجود داشته باشه)
2_مواجه شدن و پیش اومدن صحبتهایی که باعث رنجش و کدورت میشه البته با در نظر گرفتن اینکه هر دو نفر چیزی بگن که....
و طرف مقابل هم از این میترسه و...
3_مواجه نشدن و سکوت کردن
خیلی وقتها پیش اومده افراد ترجیح میدن با طرف مقابل روبرو نشن یا حتی تلفنشونو جواب ندن فکر کنم معمولا این افراد از خارج شدن اوضاع از دستشون خیلی میترسن و اینکه همه چیز بد تر بشه ( خودم هم بعضی وقتا این حالت واسم پیش میآد)
البته گیس طلا حق داری گرچه مورد اول با دو تای دیگه به نظرم فرق داره
چون طرف دروغ گفته البته دلیل نمیشه از هر سه تا یه اندازه دلخور نباشی چون "ون چیزی که این وسط خراب می شه -غیر از اعصاب من -یه دوستیه که به مرور جرم می گیره و بو بر می داره و می گنده "

ناشناس گفت...

درود
عزیزم امام زمان که ظهور کرده منتها چشم بصیرت میخواد دیدنش اگه ندیدیش معرفی میکنم :دکتر محمود احمدی نژاد تازه قراره سال 1404به کوری چشم ناسا اولین فرستادش رو پرت کنه فضا برای پیداکردن یاران واقعیش در دریگرسیارات
ما که بدون وعده اومدیم وزیادی بودیم هیچ گهی نشدیم وچه گلی به سرپدرومادرمون زدیم که حالا این بچه های پفکی ا میلیونی بخوان بزنن
پایدار باشی

ناشناس گفت...

عزیزِ دل.اینها جزوِ دستهء اول؛در پُستِ قبلی هستند.ما مُسن ترها؛بهشون میگیمْ بچه های بعد از انقلاب.
موفق باشی:راد

sandbaad گفت...

ah ah ah
bade
aarezoo mikonam injoor aadamaa enghaaaaaaaaaaaaadr dor bezanan ke sar gije begiran
khob mage khodeshoon eshghe dor zadan nistan?
pas bezaar dor bezanan

دارا گفت...

باز خوبه. خدا رو شکر کنین این موضوع براتون تازگی داره و تازه مبتلا شدین. چون کلا عالم روابط شغلی در بین برنامه سازان تلویزیونی و اکیپهای فیلمسازی سینما، مثل حکایت مقاطعه کاران ساختمانی ، تدوین نشده است. بقول معروف بر اساس کرم (با فتحه ک بخونین لطفا) و معرفت 2 طرف بستگی داره. حالا شما در این 3 مورد با کرم (همون با فتحه ک) و با معرفت بودین.
اون ضرب المثل شیرازی (حساب حسابه / کاکا برادر ) رو مثل بقیه تعارفات و شعارهای خاص ایرانی ها، باید جزو قصه های عامه پسندانه قلمداد کرد.

پ. ن. آهای شما 3 نفر (که ذکرتون رفت)! تا اون روی گیس طلا بالا نیومده زود حسابتونو تسویه کنین!! )

تیرداد گفت...

فکر کنم درک میکنم شما رو...

واقعا دست رو دست میگذارید تا این عمل قبیحانه رو به سرانجام برسونن؟

ناشناس گفت...

ایشالا گیسشون ببره خواهر تا دفعه بعد از این کارا نکنن

حواس پرت گفت...

منم هر وقت کسی اینطوری دورم میزنه، به حد انفجار میرسم ولی بعدش که میشینم فکر میکنم میبینم بنده خداها جرأت روراست بودن و کل کل کردن رو نداشتن! از کجا معلوم اگه قبلش میگفتن تو راحت قبول می کردی؟! ولی نامردی، نامردیه! توجیه نداره!

ناشناس گفت...

بدون توجه به اینکه احساس کنم باید یه چیزی بگم.
نغز مثل همیشه

مهسا. گفت...

احتمالا این افراد پیش خودشون هم دارند فکر می کنند که چقدر آدم های زرنگی هستند و ....
به قول این دوستمون "الا" این متاسفانه جزئی از خصلت خیلی از ایرانی ها شده
و تا وقتی هم که خودمون از یه جایی شروع نکنیم و به بچه های نسل بعد یاد ندیم که جور دیگری بودن(جور دیگر منظور روراست بودن و پای عواقبش هم ایستادن)چقدر پسندیده تره وضع به همین منوال پیش خواهد رفت.

ناشناس گفت...

من یکی از خواننده هاتونم و خیلی از آیتم هاتون رو لایک زدم و توی گودر شیر کردم ولی به خدا اگه یه روز بفهمم که فیلمنامه هاتون از همین فیلمنامه های دوزاری و آبدوخیاریه شخصا توی نت آبروریزی براتون راه بندازم که اون سرش ناپیدا.

شهرزاد گفت...

کاش با هم روراست تر از این بودیم..

ریحانه گفت...

چه طوری که برای طرح ها پول بهت نمی دن؟..بابت طرح هم باید پول پرداخت بشه

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...