۷ آبان ۱۳۸۹

بچسب بهش

ماهواره فیلمی نشون می داد درباره ماجرای ساخته شدن یکی از بزرگترین فیلمهای تاریخ سینما" همشهری کین" توسط "اورسن ولز"
نابغه ای که در 26 سالگی این فیلم را ساخت و هنوز بعد از این همه سال در پرسش از منتقدان معروف سینما در هر سال ، هربار نا این فیلم جزو ده فیلم برتر سینماست و همیشه اولین نام است.
اینها همه چیزهایی بود که می دانستم کافی است که دانشجوی سینما باشی . اما انچه که نمی دانستم ماجرای ساختنش بود. اینکه فیلم که روایت زندگی یک میلیادر بود تا مرز نابودی توسط همان شخص رفته بود. این را هم می دانستم
می خواهم چیز دیگری بگویم
اینکه اروسن ولز در لحظاتی شک کرده بود که فیلم خوبی ساخته یا نه
فکر کن.فیلمی که در دروان دانشجویی از بس بر سرمان کوبیدنش ازش منتفر شده بودم. فیلمی که نما به نمایش هنوز دهان سینماگران را باز نگه می دارد. فیلمی که با فاصله نسبت به تمامی شاهکارهای سینما، بالاتر ایستاده است.
ان وقت فیلمسازش شک کرده بود به فیلمش به استعدادش به هنرش!
اصلاانتظارش را نداشتم.
همیشه فکرمی کردم که تردید ها مال ما ادمهای معمولی است. ماییم که مدام پایمان سست می شود. نا امید می شویم و می پرسیم: ارزشش را دارد؟
و حالا می بینم هیچ فرقی نداریم ما و نوابغ
غیر از یک فرق کوچک
.
.
.
انها رها نمی کنند.

۱۳ نظر:

Saeedeh گفت...

وسط اسباب کشی خوب فلسفه در می کنی هااااا

ناشناس گفت...

تو بعضی نظر سنجی ها رهایی از شاوشنک جا گذاشته همشهری کین رو

lili گفت...

وااااااااای! اورسون ولز عشق همیشگی من ه...یادمه فیلمنامه این فیلم رو هم خوندم... عاشق کاراکترش در فیلم مرد سوم بوده و هستم...

کیقباد گفت...

نابغه پیشکش . این روزا به کسی که بچسبه و ولش نکنه میگن سیریش !

ماهی جون گفت...

آنها رها نمی کنند!
چه قشنگ گفتی

ساراخانم گفت...

خوب اینجور میشه که اونا نابغه میشن ما هیچ.. درپیت(خودمو میگم دور از جان شما)

sandbaad گفت...

che jaaleb!
man baayad naabeghe besham!

O2 گفت...

میگن ادیسون برای انتخاب رشته سیم وسط لامپ بیش از 1000 تا ماده رو امتحان کرده بود حتی تار سیبیل دوستش رو

ميثم گفت...

سلام نابغه!!!! اول اينكه انتخاب عنوان ( بچسب بهش ) مورد منكراتي داره حلا شانس داشتي چشم مبارك از ما بهترون اينجا رو نديده..(وبلاگ ترانه عليدوستي مسدود شد).بعدم يه خواهشي داشتم لطف كن از اين اقاي كارگردان بپرس معجوني ، دارويي، ورديي،دعايي، چيزي نداره بده به ما آخه اگه اين ترمم مشروط بشم اخراج ميشم..

پرشکوه گفت...

حق با شماست نوابغ با ادمهای معمولی فرقشان در یک چیز است و آن هم سعی شان به قول شما به مطلب می چسبند.

سعید گفت...

تو فیلم Ed Wood به این موضوع اشاره شده. با حضور خود ولز خان. شاید برات جالب باشه !

مین گفت...

اصلا اون موقع کارش رو تحویل هم نگرفتن و اون بدبخت با چه بدبختی ای می گذروند زندگی رو! همشهری کین هم مثل خیلی چیزای دیگه زمان خودش اصلا تحویل گرفته نشد! مثل شاهنامه!
همیشه دلم واسه خالق این جور آثار می سوزه!

ارش گفت...

گیس طلا تو خودت نابغه ای که
من قبولت دارم نابغه

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...