۳ خرداد ۱۳۹۰

خیانت


سینه ام را زیر دستگاه ماموگرافی گذاشتند و عکس گرفتند. عجیب دردناک بود.


خانم متصدی میکشید و جابجا میکرد و جا میداد وفشار میداد و من می دیدم که بدنم برای اولین بار فقط یک شیئی بود .


شیئی که برای متصدی مهم بود که سرجایش قرار بگیرد، که عکسش خوب بیفتد و برای خانم دکتر مهم این بود که غده دارد یا ندارد و هرچیزی بود جز عضوی از بدنم که دوستش دارم که سالها با هم زندگی کرده ایم...
زمانی که متصدی بیرون رفت، به تنم خیره شده بودم که زیر دستگاه له شده بود. عجیب غریبه بود ،با همه مرگی که شاید در خود پنهان کرده بود، بی خبر از من.
نتیجه آزمایش را آورند. غده ای در کار نبود.
و سینه ام آرام آرام دوباره شد جزئی از بدنم ، دوستم.

۱۰ نظر:

ناشناس گفت...

man ham shenidam ke dard dare chon sine bayad saafe saaf too dasgah gharar begire. omidvaram mohandesine pezeshki zoodtar dastgah haye behtari besazan :)

الا گفت...

من هر سال این آزمایش را میدهم. سالهای اول بنظرم کمی دردناک بود اما بیشتر بقول هلندیها غیر دوستانه.
بعدها عادت کردم . و موقع عکسبرداری بیشتر به کسانی فکر کردم که حقیقتا مشکلی دارند و سالیان متمادی مشغول مداوا. و شاید هم زمانی باید قبول کنند و از این عضو جدا شوند.

پ.ن.این مسئله دردناک بودن و کمی خشن بودن ربطی به پیشرفتگی دستگاه ندارد. من در هلند بیشتر از 15 سال است این عکسبرداری را انجام میدهم.و همیشه دردناک بوده. دلیلش بافت سینه است . و احتمال پنهان بودن غده در لابلای بافت سینه است که چنین فشار و دقتی را میطلبد. در برگه های جواب آزمایش همیشه تذکر میدهند علیرغم سالم بودن نتیجه شما خودتان مسئول هستید هر روز سینه اتان را معاینه کنید و در صورت مشاهده تغییرات به دکترتان مراجعه کنید. و یکی از دلایلی که ذکر میکنند همان دلیل بافت سینه است.

ناشناس گفت...

پس چی؟ فکر کردین الکیه؟

کارمند گفت...

می فهمم که چه میگویید. اضطراب دیدن چیزی که آنکه از همه به ما نزدیکتر است، شاید از ما پنهان کرده بود.ترس دیدن چیزی در یک دوست که نمیخواهیم آن را ببینیم. خدارا شکر که هیچی نبود

ناشناس گفت...

ela jan, man ham midoonam dalilesh bafte sine va laye laye boodane oon hast va inke bayad daghigh check beshe ta ghode ha ro kashf kone vali azizam too reshte ye ma, har rooz yek ghadam baraye sakht vasayelei ye jadid ke bimar va masraf konanda ro kamtar aziat kone bar-dashte mishe va inke shoma Holand hastin va 15 sale ke farghi nakarde dalile dorosti nist ke begim hich vaght vasile ye behtari sakhte nemishe.
(man ham 11 sale ke japon zendegi mikonam va be jorat mitoonam begam vasayeli ke alan too bimarestan ha estefade mishe ghable bmoghayese ba hatta 4 sale pish nist che berese be 15 sal pish!)
hamishe ye hamishe elm jaye pishraft dare :)

الا گفت...

برای ناشناس :
ببیند من کاملا با شما موافقم. این مسئله رو خیلی از زنهای هلندی مطرح کردند. حتی بصورت مقاله در روزنامه منتشر کردند و اینکه چطور ممکنه که هنوز با چنین دستگاههای قدیمی ما چنین دردی را باید متحمل شویم.اما من هیچ تغییری در دستگاهها ندیدم. و بجای آن انواع و اقسام توضیحات پزشکی در مورد نوع آزمایش بود برای توجیه این روش دردناک و در عین حال مشکل برای مجری که بقول گیسو زمانی باید صرف شود تا سینه در وضعیت صحیح در صفحه قرار بگیرد و غیره. ولی با اینحال ما هر سال با همان دستگاههای ابتدایی عکسبرداری میشویم.
بهر صورت با امید به تحول و پیشرفت برای دستگاههای جدید.

Ali amiri گفت...

در هر صورت ، همیشه بلا دور باشه و سلامت باشید، آرزوی قلبی منه.

Tati گفت...

I undrestand exactly what you are talking about-- I know they don't mean to hurt me but I cannot deal with it-- and no, I am not soosool at all.
glad to hear you and your lill ladies( your breasts) are fine.

اصغر آقا گفت...

با توجه به اينكه بحث زنونه هست اينجانب نظر نميدم

حسین گفت...

انشاالله همیشه سلامت باشید.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...