۵ خرداد ۱۳۹۱

هرکی هموروئید (همون بواسیر خودمون) را دوست نداره نخونه

جانم براتون بگه که ما یه نخودچی اون پایین مایین ها داریم که سالهاست به خوبی و خوشی درکنار یکدیگر زندگی  میکنیم و مزاحمتی برای هم نداریم
تا چند روز پیش که ما روی دستمال توالت یک نقطه قرمز به اندازه سر سوزن دیدیم و نگران شدیم که نخودچی ما سوراخ شده باشد
این گذشت تا امروز که نه سر سوزن که یک دایره قرمز بزرگ روی دستمال توالت مشاهده شد و ما بر سر زنان و سراسیمه از توالت خارج شدیم که 
ای داد
ای هوار
نخود چی ترکید
نخودچی مُرد
حالا من کجا برم که با لیزر یا بدون اون نخودچی را نبش قبر کنن
من که نه جرات دارم نه وقت نه اعصاب
ای خداااااااااااااااااااااا
.
.
.
که مدتی بعد معلوم گردید که نخودچی زنده و سر حاله و این خاله پیرزن بوده که یک هفته ای زودتر از موعد به ما سر زده است
.
.
اوففف

۷ نظر:

حامد گفت...

خوب در مورد نخودچی که حتی اگر در مواردی لکه دیدی بیخیال شو. کمی مراعاتشان را بفرمایید خوب میشود.خودمان هم همین شیوه را سالهاست بکار میبندیم.البت هر از چندی لکه دار میکند اما خوب بگمانم از لیرز و جراحی بهتر باشد.. در مورد ان پیر زن هم که نامنظم شده من هیچکونه تخصصی ندام اما شنده ام که باید کمی نگران بود از دیر یا زودکردشان... ( اما صبر کن مثل اینکه خنگ میزنم هموروئید چه ربطی به خاله پیرزن داره.یا نخودچی که گمان می کنم منظورتان همان ته مانده بواسیر است چه ربطی به ان پیرزن دارد.)

کچلک گفت...

تو هم که مثل خودمی بابا...!

mahdie گفت...

سلام خانومی
یه سوالی داشتم
من هم مشکل فیلتر شدن بلاگ اسپات رو داشتم و چون دوستام فیلتر شکن نداشتن بعد از اون دارم تو بلاگفا می نویسم،
ولی خیلی ازش بدم میاد!!
می خواستم بپرسم شما چه جوری بلاگر رو آپدیت می کنین و وبلاگ بلاگفاتون خودش آپدیت میشه؟
خیلی وقته دارم میگردم دنبال جواب ولی هنوز پیدا نکردم
ممنون میشم اگر یه راهنمایی بکنین.

گیس طلا گفت...

مهدیه جان نه متاسفانه هر دو را دستی آپ می کنم

mahnaz گفت...

khaily bamaze tafsiresh kardi ,koli khandidam.

ناشناس گفت...

Dr zananam be man pishnahad karde ke hamishe charb negahesh daram. in ke khoonrizi karde male in ast ke khosk shode bude. mishe hamishe bad az madfu bozorg an ra charb kard.mitawan hata az 1 babyol sade estefade kard.
hamishe salamat bashi

الا گفت...

اصلا دلم نمیخواست وارد این موضوع بشوم اما دلم نیامد که تجربه و نظرات پزشکی با این مشکل را نگویم:
التهاب یا بیرون آمدن انتهای روده همیشه دلیلش بیماری بواسیر نیست.
بیرون آمدن انتهای روده که گاهی حتی با درد یا کمی خونریزی همراه است میتواند بر اساس سیستم کلی بدن دلایل متفاوت داشته باشد از جمله:
1- در خانمها تغییرات هورمونی بدن قبل از قاعده گی . که گاهی حتی منجر به اسهال یا یبوست میشود. اما این مسئله مربوط به کارکرد کلی هورمون های بدن ، فشار بدن، و تغییرات دیگری است که در این زمان رخ میدهد.
2- استرس ، بی خوابی ، خستگی بدن، و کلا فشارهای فکری و جسمی .
3- استفاده از داروهای خاص.
4- حساسیت بدن در فصلهای خاص سال در مقابل غذاها یا خوراکیها.
5- ادویه یا چاشنی های تند.
خیلی از خانمها قبل از قاعده گی دچار بیرون زده گی انتهای روده میشوند ( اکثرا خانمها) که ربطی به بیماری بواسیر ندارد. و عده ای از خانمها در سالهای قبل از یائسگی برای مدت طولانی تر این مشکل را دارند.
پ. ن:
این اطلاعات منبع اش تجربیات شخصی همراه با مشاوره طولانی ، آزمایشهای مختلف با پزشکان برای خود من بوده.
در مورد آقایان کم و بیش همین قضیه است.اگر بیماری بواسیر که تا حدی ارثی است نباشد.یعنی مردها هم کم و بیش با فاکتورهایی گفته شده بطور اعم تغییرات متابولیسم بدن در اثر استرس یا خستگی بدن دچار این مشکل میشوند.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...