۱۲ بهمن ۱۳۹۱

دیگر چه جای حیرت و خشم؟

رها خیلی عصبانیه 

به خاطر بچه هایی که تو آکادمی گوگوش کلیپ مسخره ای از شعر فرهاد درست کردند

رها عقیده دارد که این شعر فرهاد کاملا حماسی است و خیلی توهین آمیز است  که هنگام خواندن این کلمات پر شور، بایستی و پوزخند بزنی، می گوید نسل شما را نمی دونم اما نسل من تو این سالهای اخیر با فرهاد خیلی خاطره داره 

من میخندم و رها عصبانی تر می شود

به او دلداری می دهم که رها جان

ما از فرهاد مهمترها را ضایع کردیم او که جای خود دارد

ما از نسل محمد خوارزمشاه هستیم که جواهرات خزانه را در رودخانه انداخت اما به پسرش نداد تا با مغول ها بجنگد

ما لطفعلی خانه را زیر چهار مرد تنها گذاشتیم و به پاچه خواری آن خواجه رفتیم 

هرچه رشوه امیرکبیر از ما نگرفت خرج قاتلانش کردیم

صبح فریاد زدیم دورد بر مصدق ،عصر فریاد زدیم جاوید شاه 

ما همین هستیم، دقیقا همین مردمان دروغگوی،ترسو، خالی بند، زیر آب زنِ  بفرمایید شام ها  و آکادمی ها ..
.
.
.







۱۰ نظر:

نگار گفت...

من اما فكر ميكنم ما نيز مانند مردم ديگر جاهاى دنيا هستيم با همان تعداد دروغگو و زيرآب زن و رياكار و.. كه البته شرايط سخت و خشن ما را سخت و خشن كرده است.

ناشناس گفت...

منم با نگار موافقم.

الا گفت...

گیسو جون
من یکی از تفریحات بسیار آموزنده و مفرح ام ، گردش در یوتیوپ برای اینجور مسابقات است.
از تایلند گرفته تا افغانستان و اروپای شرقی سیر میکنم و هدفم بیشتر برداشتی از حال هوای اجتماعی و روحی کشورها و جوونهاشونه.
به ندرت و شاید یک یا دوبار به ایرانیها سر بزنم. که معمولا تو کشورهای دیگه برگزار میشه. آکادمی گوگوش یکی از فجیع ترین ها است که در لندن است. اصلا هیچ نوع طبقه بندی از نظر کلاس اجتماعی و به تبع آن فرهنگی و فکری نمیتونم این " جماعت " را بکنم. برایم حس < شتر گاو پلنگ > تداعی میشود و اصلا صرف نظر میکنم از نگاه کردن.
مال انگلیس و آمریکا را نگاه میکنم. که بیشتر هدفش خب پول در آوردن است اما در عین حال دادن یک فرصت به اقشار بسیار محروم و بی آینده و واقعا بی امید که لحظه ای روی صحنه بیایند و خودی نشان بدهند و اعتماد بنفس بگیرند. در انگلیس و آمریکا خیلی معلول یا معتاد و کارتن خواب میایند روی صحنه و خیلی هم تشویق میشوند و همه میگویند عالی و چه و چه که تاثیر مثبت روی اینها دارد.
اما مال آکادمی گوگوش آدم فکر میکنه اینا از کدام سیاره روی زمین پیاده شده اند.تازه این موجودات همگی دارند هنوز گوگوش و ابی و داریوش رو ادا در میاورند. دریغ از یکنفر که شعر را خودش نوشته باشه یا یک آهنگی از خودش گذاشته باشه. خلاصه که به رها بگو ، که این قصه ما تمامی ندارد.

پریس گفت...

فکر نمیکنید ربط دادن یه کلیپ موسیقی از تعدادی خواننده آماتور و کم تجربه به امیرکبیر و مصدق و خوارزمشاه و نهایتا دروغگو و ترسو و خالی بند و زیر آب زن!! پنداشتن "همه" بیش از اندازه غلوآمیز و بیربط باشه؟ عصبانیت رهااز این کلیپ هم الان بخاطر دروغگو و ترسو و خالی بند و زیر آب زن بودنشه؟ در ضمن خیلی متاسفم که در طول سالهای زندگیتون هرگزبه آدم شریفی برخورد نکردید! باید خیلی دردناک باشه!

علی گفت...

گیسو خانم ممنون از نکته هاتون
خیلی وقته که من رو هم همین ها درگیر کرده
پریس خانم مسئله یک شخص نیست رفتار اجتماعیه که تعیین کننده است

شما یک نفر رو به من معرفی کن تو تاریخ 1000 ساله اخیر که به قدرت رسیده باشه
و همین اخلاق گند استبداد و زورگویی و فشار برای سر تلکه کردن مردم رو نداشته باشه
مثال اتوبوس و تاکسی های این مملکت هستن با این که توی اونها مکان عمومی محسوب میشه ولی زورگو تر و بی پروا تر از راننده ها نداریم
ما هر کدام درونمون یک دیکتاتور پرورش دادیم ؛ مال یکی قوی تره و مال یکی ضعیفتر بستگی داره چقدر زورمون میرسه و به کی زورمون می چربه

ناشناس گفت...

وقتی ببینید که بر سر سایر ترانه های اینچنینی مثل یار دبستانی چه آمد و یا اینکه همین ترانه های فرهاد را اندی و خوانندگان لوس آنجلسی هم خواندند، آنگاه پی به تلاش در زدودن خاطرات این اثرها و دسته بندی شبکه من و تو میبرید.

اما بعضی با دلار 4000 تومانی امروز هم سازگارند. فرهاد و امیرکبیر که مال گذشته اند و ازشان نانی در نمی اید.

AµiR گفت...

این مسائل فقط ــُــ فقط ریشه در بی فرهنگی ما، از گذشته ــُــ حال ــُــ آینده داره.
بقیه مسائل، سخنی بیش نیست.
مردمی که حد ــُــ حدود ــُــ اندازه ــُــ جایگاه سرشون نمیشه، چطور انتظار پیشرفت دارن، نمیدونم.
ما موجوداتی هستیم که همه ی عمر دنبال ِ یه سوراخ یم که تووش انگشت کنیم. حالا این سوراخ هرچی میخواد باشه، زندگی یا هز چیز ِ دیگروون.

hamidreza گفت...

گیسو جان با نظر شما موافقم.خیلی‌ زیاد.

ناشناس گفت...

گیسو جان فقط به خاطر حرف تو و رها رفتم و این یک قسمت از آکادمی گوگوش را دیدم و راستش نه تنها با رها موافق نیستم که از کاراین بچه ها خوشم آمد! توجه کن من کسی هستم از اعدمهای ۶۸ به این ور با این آهنگ زندگی کردم و یه جورایی برای من هم مقدسه. ولی فکر کنم اینجا فقط مساله تفاوت سلیقه من و شما (رها)ست. بنا بر سلیقه من که این جوونها دارن با احساس میخونن و اونچه رها «پوزخند» به نظرش اومده٬ از نظر من لبخندی از سر تحسین و هیجان اومد. تنظیم و آهنگسازی هم که خوب دوباره با همکاری خود منفردزاده انجام شده و دیگه کی حق داره اون آهنگ رو بازضبط کنه اگر منفردزاده نداشته باشه؟! حتی به نظرم آدمهای عجیب غریبی نیومدن٬ البته من بقیه قسمتها رو ندیدم ولی اینها که تو این قسمت بودن از نظر سر و وضع چند جوون جویای نام بودن که قیافه های خیلی عجق وجق هم نداشتن.

بلاگ نیوز گفت...

سلام در بلاگ نیوز لینک شد.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...