۹ خرداد ۱۳۹۲

این انگری بردهای غمگین عشق

من با مد مشکلی ندارم، به هر صورت هنر  خوندم  و هنری ها اجباری به اطاعت از مد ندارند(هیچکس ندارد خداییش)
خوب چیزی هم هست 
وقتی عکسهای قدیمی را می بینی 
حسابی می خندی به موها و شلوارها و یقه ها 
اما دلم برای تمام دخترهای این چندساله  با این ابروهای کلفت و چهارگوش می سوزد
که در سالهای پیری مجبورند تمام عکسهای جوانی خود را بسوزانند
از بسکه خنده های جوانان به عکسهایشان 
بی رحمانه 
شدید 
خواهد بود

۱۰ نظر:

هما گفت...

همین الانشم در خارج از ایران این قیافه ها زشت و بیمار به نظر میاد و قیافه دخترای ایرانی موجب خنده مردم اروپاست. چه برسه به آینده

نسیم گفت...

آخ گفتی!!!
نمی دونم این چه قیافه ایه آخه این بچه ها برای خودشون درست می کنن.
تراشیدن دم ابرو و شمشیری کشیدنش رو بگو وای وای می دونی چیش از همه بدتره؟ این که وقتی مثلا خواهرت یا کسی باش زندگی می کنی این دم ابروش رو بزنه. یعنی همیشه تو خونه نصفه ابرو هستن. وایییی بدم می یاد.

ناشناس گفت...

خيلي زشته خداييش. فقط هم تو ايران مده اين ابروها و اين لبهاي فاجعه

ناشناس گفت...

مردم عادی اروپا عموما احترام به نظر و سلیقه و عقیده دیگران رو یاد گرفته اند.

Pardis گفت...

چند ماه پیش بعد از ٧، ٨ سال رفتم ایران . اولین چیزی که نظرم رو جلب کرد ابرو های عجیب غریب بود .غیر طبیعی ....قیافه رو هم بد اخلاق نشون میداد ...از ترس حتی آرایشگاه هم نرفتم! آخه یادمه اکثر آرایشگر ها هر کاری بخوان مطابق مد انجام میدن و نظر مشتری چندان مهم نیست ... ترسیدم قیافه من هم اونجوری شه .... !! :))))

Gistela گفت...

خوب کاری کردی پردیس
یه دوست دارم چندین ساله نتونسته از دست آرایشگر دم خونه شون فرار کنه :)))

ساعتها گفت...

گیس طلای عزیز هیچوقت فکر نکردم به ظاهر کسی بخندم یا تعجب کنم یا ارزو کنم که جور دیگه ای بود از یقه و پاچه گرفته تا مدل مو و ابرو و...چرا باید اینکارو بکنیم ؟چرا باید خودمونو این همه محق بدونیم؟بخصوص که هنرمند باشیم مگه پناه نوع بشر به هنر برای برداشتن چارچوبا نبود؟چرا تو این مملکت هنر اول ههمون اضافه کردن چارچوباس ؟چرا عادت نمیکنیم آزاد اندیش بودنو؟

Gistela گفت...

ساعتهای عزیز
من به شدت با شما فرق دارم:)

اونکه روی زمین نشسته داره نظر میده گفت...

حقیقت اینه که به عنوان یک آقا نمی تونم احساس خانمی با ابروهای اون مدلی رو درک کنم. هرچند پسرها هم کمابیش به اعمال زیباگرانه با تاتو و زیرابرو برداشتن و اینا اقدام می کنند اما غلو آمیز و اگزجره نیست .
می تونم قاطعانه بگم شعار بکش و خوشگلم کن شدیدا درسته و شاید برمیگرده به حفره های درون شخصیتی بعضی دخترا که سعی می کنند با توسل به بزکهای آنچنانی جبرانش کنند.
یه چیزی که بر من مسلمه اینه که دخترایی که از طبقات پایین فرهنگی اجتماعی هستند (این فرق میکنه با مدرک تحصیلی که الحمدالله اینروزا هر دختری یه دوجین لیسانس و فوق آزاد و کاربردی و پیام نور در کمدش داره) بیشتر کشش دارند به این آرایشات. حتما دیدین که حتی برای خرید روزانه هم با کلی آرایش در پابلیک ظاهر میشن.
من آرایش معقول و ظریف رو نظافت و اهمیت زن به حضور اجتماعیش میدونم و اغراق در اون رو (بخصوص بلوند کردن مو مخصوصا در چهره های سبزه یا کلفت کردن لبها و ...) نشان توهین به شعور بیننده.

این مقوله از آزاداندیشی جداست. چون به محض اینکه فردی از خونه خودش خارج میشه، مسئولیت اجتماعی public responsibility داره. در همه چیز از جمله ظاهرش.
اینجا جوری در بزک دوزک اغراق می کنند که انگار خیابون دیسکو یا بالماسکه هست و یا بلانسبت آقایون خل تشریف دارن و نمی فهمند که این قیافه مصنوعیه.
از دوستانی که اروپا رو مثال میزنند تعجب می کنم. غیراز گروههای خاص فکری قلیل و یا طرفداران شدید سبک هایی مثل هوی متال، عامه مردم بسیار ساده هستند. نکنه از اروپا شما فقط شوها و واریته های تلویزیونیشون رو دیدین؟ در آخر فکر میکنم اعتماد بنفس بالا، فرد رو مصون میکنه از توسل به این ابزارها و البته توصیه من به اون خانمها اینه که فکر اینم بکنن که خدای نکرده خدای نکرده زبونم لال روم به دیوار اگه یه اتفاقی بیافته و یک ماه از امکانات آرایشی دور بمونن چه فاجعه ای اتفاق میافته.

اونکه روی زمین نشسته داره نظر میده گفت...

نظر تلطیف شده!

حقیقت اینه که به عنوان یک آقا نمی تونم احساس خانمی با ابروهای اون مدلی رو درک کنم. هرچند پسرها هم کمابیش به اعمال زیباگرانه با تاتو و زیرابرو برداشتن و اینا اقدام می کنند اما غلو آمیز و اگزجره نیست .
می تونم قاطعانه بگم شعار بکش و خوشگلم کن شدیدا درسته و شاید برمیگرده به حفره های درون شخصیتی بعضی دخترا (دور از جون خواننده ها) که سعی می کنند با توسل به بزکهای آنچنانی جبرانش کنند.
حتما دیدین که بعضی ها حتی برای خرید روزانه هم با کلی آرایش در پابلیک ظاهر میشن.
من آرایش معقول و ظریف رو نظافت و اهمیت زن به حضور اجتماعیش میدونم و اغراق در اون رو نشان کج فهم دانستن جمع حاضر.

این مقوله از آزاداندیشی جداست. چون به محض اینکه فردی از خونه خودش خارج میشه، مسئولیت اجتماعی public responsibility داره. در همه چیز از جمله ظاهرش.
اینجا جوری در بزک دوزک اغراق می کنند که انگار خیابون دیسکو یا بالماسکه هست
از دوستانی که اروپا رو مثال میزنند تعجب می کنم. غیراز گروههای خاص فکری قلیل و یا طرفداران شدید سبک هایی مثل هوی متال، عامه مردم بسیار ساده هستند. شاید از اروپا شما فقط شوها و واریته های تلویزیونیشون رو دیده باشن. در آخر فکر میکنم اعتماد بنفس بالا، فرد رو مصون میکنه از توسل به این ابزارها.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...