۹ مرداد ۱۳۸۳

سروش

دیروز رفتم سخنرانی دکتر سروش . اولین  بار بود که  این کار را می کردم . می خواستم ببینم چه جور حرف می زند. ادم توی سخنرانی خیلی بیشتر خودش است تا توی کتابها. در سالن امفی تئاتر پلی تکنیک منظره زیبایی دیدم . تفاوت ادم های که امده بودند برایم خیلی جالب بود. دختری که موهایش به صورت ابشاری از زیر روسری بیرون امده بود . زنی محجبه با چادر و قنعه. پسری که مو هایش را بلند کرده بود. پسر جلویی من موهایش را فر زده بود و غیر از اینها انبوه دختران و پسران ساده پوش با تیپ دانشجویی. مردان و زنان میانسال هم حضور داشتند.
سروش امد مردی نه چندان قد بلند که می توانست پرفسوری اروپایی باشد. با لبخند رفت ان بالا و تمام مدت با فارسی کتابی صحبت کرد. اما کاملا معلم وار شیر فهم می کرد چه جور و تنها سر های بود که بعد از پایان صحبتهایش به پایین می رفتند و دستهایی که فراوان می نوشتند این هارمونی دستها و سر ها خیلی برایم جالب بود. و لب کلام سخنرانی اش
اخلاق برتر از دین و جامعه اخلاقی برتر از جامعه دیدنی
قدرت انتخاب افراد در انتخاب خوبی و یا بدی و
توانایی عمل کردن به خوبی
 اجرای احکام فقهی نشان دهنده جامعه اخالقی نیست زیراپیش می اید که فقه رو در روی اخلاق قرار بگیرد
ما ازادی را انتخاب می کنیم چون امری اخلاقی است
  سه جلسه دیگر در راه است باید لذت بخش باشد

هیچ نظری موجود نیست:

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...