۲۰ شهریور ۱۳۸۸

کافه هاوس های وین


من سرانجام یک فارسی ساز نصب کردم. ماجرا این است که به منزل آبجی بزرگه اومدم و لپ تاپم را نیاورده بودم. ماجراهای این چند روز را سعی می کنم به ترتیب زمانی بنویسم.
‫روز دوشنبه با ابجی بزرگه ایستگاه وست بانهوف قرار داشتم. من جقیقتا از این مترو بازی اینجا خوشم می یاد اینقدر که سر وقته . زودتر از خونه راه افتادم تا برم کتابخونه بزرگ شهر را ببینم.
‫از ایستگاه که بیرون اومد منظره های از چتر های سفید را دیدم که سایبان خوبی بودند

وبعد پله های نارنجی رو به بالا که جوانان جا به جا در ان نشسته بودند که بعدا فهمیدم منتظر باز شدن کتابخانه هستند. بالا رفتم و منظره شهر را دیدم و عکس گرفتم و باز شد کتابخانه. انچه بیشتر مرا تخت تاثیر قرار داد قسمت کودکان بود که مسول با شکیبایی برایشان سرچ می کرد و انان کتابهای خود را انتخاب می کردند.

منظره شهر هم مکان مناسبی برای مطالعه بود و مبل های مخملی زیبا . منظره حسرت برانگیز دیگر انبوه دی وی دی ها بود که ردیف کنار هم بودند

و سالنهای مطالعه و

...و خوب بود خوب
‫از انجا به خیابان ماریاهیلفراشتراسه رفتم و یک روز لذت بخش را در انجا گذراندم. همه دوستای من می دونن که من از خرید بیزارم اما توجه کنید که در خارج از ایران این عمل تبدیل می شه به خرید رنگ و طعم و نور و بو
‫خیابان به شدت شلوغ است و احساس خوبی داری از دیدن ادمها و تفاوت هایشان برای چشمهای من که مدتهاست این تنوع فیزیکی را ندیده است...

در یک فروشگاه که لباسهای سایز بزرگ می فروشد ایرانی زیاد می دیدم و بامزه این بود که وقتی ایران در اتاق
‫رو بود برای دیدن لباسهای که پوشیدم بیرون نمی امدم انگار انها فقط نامحرمند
‫برای خواهرک و مادرک کلی سوقاتی گرفتم و برای ناهار به رستوران ترکیه ای رفتیم. ترکها همان طور که بدون خونریزی تهران را تصرف کردند اروپا را هم گرفتند. کباب ترکی سفارش دادیم که گوشت را روی برنج ریخته بودند و سالاد هم کنارش و قاشق هم نداشتند! همان مزه خودش را داشت
‫دوباره گردش در خیابانهای شاد تا جانمان مشرف به در رفتن شد برای استراحت به کافه هاوس رفتیم. عشق اول من حمل و نقل شهری وین است که شامل: اوبان ،اشتراسنبان و اشنلبان که همان مترو، قطاربرقی و قطار سریع والسیر هستند و عشق دوم من کافه هاوس های اینجاست. فضایی ملایم و ارامش بخش با منظره زیبای کیک و شیرینی ها در پشت ویترین و صندلی های که حاضرند حضور تو را به مدت بسیار طولانی بپذیرند و گارسونهایی که انچنان عمیق لبخند می زنند که دچار شرمندگی می شی...و ساعتهای انجا می نشینی می خوانی می شنوی یا اصلا به بقیه ادمها زل می زنی و هیچکس کاری با تو ندارد..حتی حضور سنگین نگاهی را هم حس نخواهی کرد و ادمها می ایند و می روند و تو می نشینی تا خستگی ات با قهوه و کیک مخصوص اتریش به در شود ساخاتورته در کافه هاوس ایدا. کیکی که نسخه ان هنوز فاش نشده است.

۸ نظر:

maahoor گفت...

be nazaram hich chiz ajib tar az aks avali nist ke gozashtin...kash dar mored unham ba ghalam khodetun mineveshtin.

Unknown گفت...

Salam,man jome ghorub va shanbe sob vienna hastam ,age forsat dashte bashin kheili doost daram bebinametun...
ba eradat
sahar

MoNO گفت...

خوب خدا رو شکر که این فارسی نویس بدست ایشون رسید والا این فک بنده رو نمی دونم کی می تونست جمع کنه!!!
یه چیزی در مورده نوشته ای این استاد گیس بلوند هست که ادم رو یه جولائی قُل قُلک میده.اون اوج سادگی و زیبائی دوستی این نوشته هاست از اون موقع که اینا رو دارم می خونم شدید( شدید که می گم یعنی یه چی تو مایه های توفان ویکتوریاست ها ) به سرم زده برای ادامه تحصیل برم اون ور آب!!!جان خودم اگه تا قبل این کسی می گفت اون ور آب با دمپائی ازش پذیرائی می کردم اما حالا... :P
در هر صورت ما هیچ جا نمیریم همین جا هستیم ما منتظر بعدیش هستیم!!

ناشناس گفت...

پیشرفته ترین سیستم لينك باكس
با قابليت افزايش آمار و پيج رنك وبمستر هاي عضو
با هر بازدید کننده ای که وارد سایت/وبلاگ شما میشود لینک شما به اول لیست انتقال پیدا میکند
بطور مثال اگر بازدید کننده سایت / وبلاگ شما در روز 1000 بازدید باشد = 1000 بار به اول لیست منتقل مي شويد
عدالت در این سیستم کاملا رعایت شده و حق به حق دار ...
با ثبت هرلینک یک کد اختصاصی برای لینک ثبت شده تولید میشود
پس ازقرار دادن کد در وب سایت خود با اولین کلیک لینک شما بصورت خودکارفعال میشود
درصورت حذف لینک باکس لینک شما بصورت خودکار بعد ازکم شدن اعتبار غیر فعال میشود
توجه داشته باشيد كه شرط باقي ماندن لينك شما در لينك باكس ، وجود هميشگي لينك باكس در سايت يا وبلاک شماست
اين موضوع باعث جلوگيري از تضييع حق وبمسترهايي كه كد لينك باكس را در وب خود قرار داده اند ، ميشود
ما لایق زندگی بهتری هستیم -رابینسون-
www.3box.ir

گیس طلا گفت...

‫سحر به من ای میل بزن

آرام گفت...

به به .... بنویس می خونیم و لذت می بریم....

یک عدد گارفیلد برنامه نویس گفت...

واقعا لذت می برم هر چند روز یکبار که میام اینجا رو می خونم، خیلی سفرنامه خوبیه ، بیشتر بهتون خوش بگذره

ناشناس گفت...

ساخه تورته ی واقعی کیک مخصوص هتل ساخه هست . وقتی تو آییدا خوردیش یعنی فرمولش پیدا شده دیگه :دی

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...