۲۱ شهریور ۱۳۸۸

‫اپرا در وین

‫روز سه شنبه خسته از روز قبل تا لنگ ظهر در زیر لحاف سبک و چاق ابجی خوابیدم بعد از یک صبحانه مفصل با این کورن فلکسهای جدید و لذیذ به حمام رفتم . پیچیده در پتو یک قسمت دیگر از شرلوک هلمز عزیز را دیدم و یک عالمه خبر بد از اینترنت خوندم و عصری داشتم واسه خودم عر می زدم که ابجی اومد و گفت: خوشگل کن
‫این جمله از طرف ابجی یعنی قضیه خیلی جدی است. پس منهم بعد از عمری موهامو پیجیدم و گوشواره زدم و کفش پاشنه بلند پوشیدم و زدیم بیرون
‫خب حقیقتش خیلی تجربه جالبی بود با لباس شب تو خیابون بدون ترس دنبال مترو دویدن
‫رفتیم کاخ شونبرون و وارد قصر شدیم .اسم قصر که می اد من یاد دزیره می افتم که از زندگی درقصر متنفر بود و از سقفهای بلند و سالنهای سرد ...اما من زیر سقفهای نقاشی شده راه می رفتم و به مردان و زنانی فکر می کردم که با لباسهای پف پفی و کلاه گیس در اینجا رقصیده اند ...کاخ ورسای هم که رفته بودم در فرانسه به همین چیزا فکر می کردم
‫بلیط را نشان دادیم و در صف ایستادیم. اکثرا لباس شب پوشیده بودند به غیر از توریست ها که معلوم بود هنگام بازدید قصر تصمیم گرفتند بلیط هم بخرند
‫حقیقتش اینه که قلبم می زد ...خب شما می تونید بخندید اما من اولین بارم بود که اپرا می دیدم اونم تو یه قصر...
‫خب
‫تجربه ای بود منحصر به فرد....
‫صداها ،رقصها،صورت نوازندگان و رهبر...
‫و موسیقی جادویی آن جادوگران بزرگ :موتزارت، اشتراوس،هایدن...
‫و باید در وین پایان بخش این داستان دانوب آبی باشد و رادنسکی مارش که من عاشقش شدم چون اجازه داشتیم که دست بزنیم ..وای
‫دو ساعت بعد که در زیر اسمان پر ستاره از قصر بیرون امدیم تا مدتی فقط می خندیدم
‫و دهاتی بازی دراوردم وقتی ان دو خواننده خوشگل را با کوله پشتی و کاپشن دیدم و نمی توانستم باور کنم این دو همان پسر و دختر رنسانسی هستند که ان حنجره طلایی را داشتند و حالا در چهره قرن بیست و یکی به خانه بر می گشتند
‫در واگن مترو هم انقدر با دیدن رهبر جذاب ارکستر هیجان زده شدم که ابجی پیشنهاد داد تعقیبش کرده ادرسش را پیدا کند برام
‫فکر کن

۱۷ نظر:

ناشناس گفت...

خوششششششششششش به حاااااااالت

ناشناس گفت...

به نام او
فقط میشه گفت: لطفاً از این همه زیبایی که یکجا نصیبت میشه تا می تونی لذت ببر! (جبران اونهمه لذتی که از خوندن وبلاگت بردم!)

غزالي گفت...

سلام گيس طلا جان. هميشه وبلاگت را از گوگل ريدر مي خونم و اين نخستين بار كه خود وبلاگت را باز كردم.
مرررررررســـــي از نوشته هي يا احساست. جوري نوشتي كه آدم حس مي كنه خودش اونجا بوده و ديدن اپرا را تجربه كرده.
آرزو مي كنم ادامه سفر حسابي بهت خوش بگذره.

ناشناس گفت...

salam man ye modate inja ro mikhonam o lezat mibaram va soalate ziadi beram pish miad az neveshte haton

هومن گفت...

کاکو یعنی کانداکتورو هم سوار مترو شدَه بود؟

am گفت...

سلام هیشکی هم با ماشین شخصیاومده بود ؟

سعید گفت...

راستی اونجا نور فانوس یه شبش اجاره چنده!!!
خوش بگذره گیس طلا

جوجو خانوم گفت...

سلام. گس طلا جونم خیلی قشنگ نوشتی. اما انگده غصه خوردم آخه چندتا از عکسات باز نمی شن من ببینم. خودمو به درو دیفال کوبیدم این عکسا باز نشد ! راه حل دیگه ای نیست که من این چندتا عکسو ببینم؟

حوا گفت...

سلام خانوم گیس طلا خانوم. همیشه به سیر و گشت :)

كيوان گفت...

به به! مارش رادنسكي. خيلي حال ميده. مخصوصن وقتي كه رهبر به مردم ميگه كه چجوري دست بزنن. خوراكه اتريشياست.

kyghobad ! گفت...

از کرخه تا دانوب !

ناشناس گفت...

بیایید آینده خود را در روز قدس رقم بزنیم:

فراخوان: تظاهرات میلیونی ایرانی ها در روز 27 شهریور 88 (روز قدس) راس ساعت 9 صبح را باید به «روز سبز» تبدیل کنیم البته نه برای آزادی قدس بلکه برای آزادی خودمان. برای برادران و خواهرانمان که مظلومانه در زندان های جمهوری اسلامی شکنجه شدند و مخفیانه در قطعه 302 بهشت زهرا به خاک سپرده شده اند. برای نابودی خامنه ای و دارو دسته اش.

مکان: در میادین «هفت تیر»، «ولیعصر»، «ونک»، «صادقیه» و «انقلاب» بدون هیچگونه شعار دادن و یا نماد سبزی منتظر میشویم تا جمعیت به بیش از ده ها هزار نفر برسد و سپس همه نماد های سبز رو بالا ببرید و شعار های اعتراض آمیز سر دهید و به سمت «میدان آزادی» حرکت کنید.

دلایل شرکت در روز 27 شهریور: (1). روز قدس، روز نشان دادن اقتدار حکومت است و جنبه جهانی دارد بنابراین اگر آنرا به بزرگترین تجمع اعتراضی مردم (مانند نماز جمعه اعتراضی 26 تیر) تبدیل کنیم یعنی بزرگترین شکست جمهوری اسلامی و حتی نابودی آن است. (2). روز قدس یک روز حکومتی است و توسط تعداد زیادی از خبرنگاران پوشش میشود بنابراین «بسیجیان مخ Less» نمی تواند با مردم معترض برخورد خشونت آمیز کنند. (3). «رئیس جمهور موسوی» و «کروبی شیر دل» نیز صد در صد در این روز فراموش نشدنی شرکت خواهند کرد به همین دلیل قشر عظیمی از مردم نیز برای حمایت از آنها شرکت میکنند.

شيرين گفت...

ااااا. يعني باغ و محوطه كاخ رو نديدي؟ باغش از خودش محشرتره. حتما يك روز رو به باغ اختصاص بده.

سعید گفت...

خوش باشیhangman.....com

ناشناس گفت...

به نظر من ای رهبر ارکستورو پیداش کن، همونجو بومون چون اینجو هر چی عر بزنی از خوشگل کردنو بیرون رفتن خبری نی. خبرا هم جوریه که فقط میشه عر زد. (:

آشنا گفت...

حیف لهجه شیرازی که این ناشناس ازش سواستفاده کرد .
آی عامو خودت عر میزنی .
اگه شوخی کردی هم شوخی ی زشتیه .
عر میزنی یعنی چه .
اگه از اونایی هستی که اینروزا خیلی احساس پیروزی میکنن بدون که دیر نیس که همه زنان و دختران این ملک بدون مزاحمت هیچ سر خری مث شماها هر جور که دلشون خواست خوشگل میکنند و هزار بار بهتر از وین و ... در همین خاک پاک گیسوانشان را افشان کرده و چون کبک بخرامند و ...
و تا کور شود هر آنکه نتواند دید

Red گفت...

می بینی؟؟ فقط درجهان سوم است که بعضی آدمها بی دلیل و با دلیل تبدیل میشن به "از ما بهترون"! و همه باید بهشون تعظیم کنند و خم وراست بشن و اونها هم بقیه رو به تخمشون حساب نمی کنند. از رییس گوزوی یک اداره گرفته تا "بعضی" هنرمندهای محترم- من هم امروز وقتی رفتم استودیوی استادم رو ببینم و خودش رو دیدم که با لباس رسمی با دوچرخه س اومده فکر کردم "عجب....." - ولی دانشجوهاشون هم مثل دانشجوهای ما نیستند...

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...