۴ اسفند ۱۳۸۸

تمامش کنید


در سراسر زندگی دانشجویی و بعد ازآن مدام با افراد مختلف هم اتاق ویا همخانه شده ام و با بعضی ها دوست. دراین رابطه ها بسیار پیش آمده که دوستی خودش تمام شده، به دلیل فاصله، تغیر محیط و... و بدون خون و خونریزی و یا همچنان ادامه داشته باشد تا کنون..
در این سالها من به ندرت از این جلسات "بیا تمامش کنیم" داشته ام. در "ترس از درگیری" من تردیدی نیست اما من بیشتر از این می ترسم که در این جلسات بیا تمامش کنیم چیزهای بدی در مورد خودم بشنونم و ترس از اینکه مبادا حقیقت داشته باشد که اگر داشته باشد، من مثل یک ادم عاقل و بالغ سعی در تغییر آن ضعفم نمی کنم که اولا درجا می پذیرم که من حتما این ایراد را دارم و دوم اینکه حالا باید برم بمیرم که اینقدر بدم و یک ذره خوبی درمن نیست و چرخه ای از احساس گناه و حقارت و هزار احسا س کوفت وزهر مار دیگر در ذهنم ایجاد می شود که باید ماهها بگذرد تا اندکی خودم برای خودم قابل تحمل شوم.
در این سالها سه بار من با این هم خونه ها دوستی را قطع کردم که در دو موردش از این بابت متاسفم و فکرمیکنم که هنوز ما می توانستیم ادامه بدهیم و از بدشانسی ما دور شدن جغرافیایی هم به هر دو مورد اضافه شد که اگر بیشتر هم اتاقی می ماندیم حتما فرصتی برای اشتی بود و اگر اتفاقا روزی این فاصله جغرافیایی از بین برود، حتما دوستی را دوباره برقرار خواهم کرد.
اما در مورد سوم هنوز هم میلی به دوستی مجدد ندارم. با اینکه اتفاقا دوری مکانی هم رخ نداده و اگر بخواهم می توانم او را ببینم.
ان هم فقط به این دلیل که نتوانستم از زیر جلسه "بیا تمامش کنیم" در بروم و در آن جلسه او چیزی گفت که من نه می توانم ببخشم و نه فراموش کنم .

عاجزانه خواهشمند است وقتی می خواهید تمام کنید این کار را بدون جراحی های روح انجام دهید که به دلیل نامِ جلسه تنها فرصت چاقو زدن دارید و فرصت پانسمان برش خونینتان را برای همه عمر از طرف مقابل می گیرید و تنها زخمی التبام ناپذیر باقی خواهید گذاشت که کشتن روح خیلی ساده است ..کاری که مدام می کنید...هر روز می کنید...مد شده تازگی ها اخر

۱۶ نظر:

ناشناس گفت...

وااا ... تو هم که فیلترشکن لازم شدی !!!!

سالومه گفت...

شما دیگه چرا فیلتر شدین؟؟؟؟؟
آخ از این جلسات بنده در یکیش به صورت غیر حضوری رد صلاحیت شدم! خیلی درد داشت!

ناشناس گفت...

هنوز خیلی مونده تا ما مفهوم و کارکرد این جور جلسات رو بفهمیم. در واقع ترم بیا تمومش کنیم انگاری از یک بیماری مهلک میخواد خلاص بشه. در صورتیکه صحبت از یک رابطه و دوستیه. در واقع این صحبتها برای بهتر کردن رابطه و نجات اون و در عین حال آگاه شدن ازخصوصیات خوب و بد یکدیگر است.
انتقاد باید سازنده باشه وگرنه ایجاد دشمنی و کینه که انتقاد نیست. متاسفانه باید بگم که جامعه ما خیلی خشن و زمخت و بوست کلفت شده. حتی در سطح آدمهای فهمیده و تحصیلکرده و روشنفکر این خشونت را میبینی . من خودم سالی یک بار می آیم ایران برای دیدن بهترین دوستها که دوستی خیلی طولانی داریم. خشونت بد دهنی بی توجهی به خیلی مسائل بدیهی وساده دوستی از جانب آنها وحشتناک است.ولی من بهشان خیلی صادقانه می گویم مواظب باشید شما هم کرگدن نشوید. اما اثر زیادی ندارد چون جامعه خشن است و روابطش.
ولی اگر مفهوم انتقاد سازنده رو یاد بگیریم تا حدی کنترل به خود و خود آگاهی رو هم یاد می گیریم.

ناشناس گفت...

اگر طرف شما که دوست پسرتون باشه شما رو بگیره به باد کتک آیا هنوز هم وجود همچین جلسه ای الزامی است؟ !!

ناشناس گفت...

آخه تو رو چرا فیلتر کردن گیس طلا؟

ناشناس گفت...

خب به خاطر همینه که می گن ، کسی که خداحافظی هاش رو تباه کنه ، به تجدید دیدارش امید نیست

عسل چشم گفت...

ا....برا چی فیلتر شدی گیس طلا؟!!!

کاوه گفت...

** فیلتر شدنت مبارک **
(گر چه بی دلیل بود)

اميد گفت...

سلام گيسو

هر دو حالتشو تجربه كردم.

بزرگ منشي دوستي و بي مرامي شبه دوستي

جالبيش اينه كه دومي كه اوج رابطم يه سلام بود منو متهم مي كرد به سر كار گذاشتن و فريب دادن !!! به قول خودت خنجر را تا دسته فرو كرد. طوري كه واقعا احساس گناه كردم...

اولي اما به خواست خانواده جدا شديم تو يه همچين جلسه اي. اينقدر عزيز بود و مهربان كه هنوز براي خوشبختيش دعا مي كنم و ياد مي كنم خاطرات شيرين اولين بوسه عمرم را...

saba گفت...

واقعا برای چی اینجا فیلتر شده :(

ناشناس گفت...

سلام می دونستی وبلاگت فیلتر شده؟ دست کم واسه من که این جوریه یعنی از این آی اس پی
اما این کامنت تنها واسه این بود که به اون احمقی که این کارو کرده بگم دست بالای دست بسیار است

ناشناس گفت...

فیلتر شده بودی و بدون فیلتر شکن بودم. خدا رو شکر که درست شد و گرنه این غصه تا آخر تو دلم می موند.

و اما در مورده پست.خوب فهمیدی آره مد شده. از این جلسات داشتم به قول خودت بدون خونریزی بود البته به ظاهر و در ادامه سر باز کرد طوری شد که هرازچندگاهی خونریزی هم میکنه

ناشناس گفت...

فیلتر شده بودی و بدون فیلتر شکن بودم. خدا رو شکر که درست شد و گرنه این غصه تا آخر تو دلم می موند.

و اما در مورده پست.خوب فهمیدی آره مد شده. از این جلسات داشتم به قول خودت بدون خونریزی بود البته به ظاهر و در ادامه سر باز کرد طوری شد که هرازچندگاهی خونریزی هم میکنه

دناتا گفت...

اینجا فیلتر بود من داشتم دق میکردممممممممممممم

سمانه گفت...

من چنین حسی رو با تمام وجود حس کردم
خیلی قشنگ با کلمات بیانش کردی
بیشتر از یکسال گذشته اما روحم هنوز زخمیه
قسمت آخر متن رو با اجازتون برای فرد مورد نظر ایمیل کردم

مهدی گفت...

عاشق دلتنگیاتم خانم استاد

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...