۱۷ تیر ۱۳۸۹

این مطلب به فوتبال هیچ ربطی ندارد

اسپانیا را دوست دارم و می دانم چرا.
بچه که بودم کارت پستالهای بود از اینها که پشتش می نوشتیم: "گل سرخ و سفید و ارغوانی فراموش مکن دوست مامانی" و کودکان در آن کله های وچشم های بزرگی داشتند.
در بین آنها کارتی بود از دخترکی قرمز پوش بود که داشت می رقصید. به من گفته شد که او اسپانیایی می رقضد و "کولی" را هم که اصلا نفهمیدم یعنی چی اما دوستش داشتم. شاید تلاش ناکام چند سال پیش منهم برای یاد گرفتن رقص اسپانیش به همین علاقه بر گردد. ..
بعد آن جنگهای داخلی اسپانیا بود و قهرمانان من در آن زمان، چه در کتابها و چه فیلمها...طبعا همینگوی در این علاقه سهم زیادی داشت و زنگها برای که به صدا در می آید.
بعد از دانشجو شدم و تاریخ هنر اسپانیا را خواندم .آن معماری طلایی با نور طلایی اش و آن موزاییک های پر نقش و نگار.نقاشی هایش،مگر می شد "گویا" را دوست نداشت،میخکوبت میکند. پیکاسو که دیگر تکراری شده از نبوغش...
بعد تازه ادبیاتش گل کرد.از سروانتس که بگذریم، لورکا با ان عشقهای ناکام وخونین و مرگ و زندگی خودش و آرابال
و حالا که سینمایش تمامی تخیل عاشقانه ام را با تصویر های جادویی نشانم می دهد و حیرت زده می کند. بونوئل ، آمنابار،آلمادووار
همه اینها را گفتم که بفهمید دیشب چقدر دلم می خواست در بارسلون بودم.

۱۴ نظر:

haimd 62 گفت...

it stands to reason

صبور گفت...

اول اینکه دعا می کنم شاید روزی دز همین نزدیکی ...
دوم اینکه حضورت خیلی خوشحالم کرد

SnowNotes گفت...

و علاوه بر همۀ اینا که گفتی، چه مردم خونگرم و شادی داره... خوب زندگی می کنن و از زندگیشون نهایت لذت رو می برن.

sandbaad گفت...

Ay manam AAAAAAAAAAAAAAAAAsheghe spain am va raghsesh
khosh be haaletoon ke har chand naakaam , emtehaanesh kardid
man ke tim e foot baalesh am doos daaram

بهمنگ گفت...

این مملکت عجیب جذاب است. همه این هایی که گفتید را اضافه بفرمایید با روحیه ای که نسبتا شبیه روحیه شرقی هاست.

من مثل شما سینمایی نیستم، ولی همینگوی را بد دوست دارم.

وصیت نامه اسپانیایی، کاخ الحمرا و ندیمه های ولاسکوئز...
و از برکات استعمارشان هم کسانی مثل مارکز، بورخس، فریدا کالو، سیکه ایروس و....

ناشناس گفت...

والا من كه از دست اين اسپانيش ها خسته شدم مخصوصا وقتي با فرهنگ امريكاي لاتين مخلوط شده..
اونقدر ها هم مردمان جالبي نيستن.
تنبل . بسيار خوشگذران. راحت طلب. تقريبا همون چيزهايي كه در وصف عربها ميگن در مورد اين مردم هم صادقه..
حتي همون مردم اسپانيش اصلي هم تقريبا همين جوري هستن. شايد چون عربها مدت زمان زيادي اسپانيا را اشغال كرده بودن...اماااااااااا فقط موزيك اسپانيش

گيس طلا شرمنده هنوز نتونستم اطلاعاتي كه در مورد امريكاي لاتين ميخواستي برات بفرستم..اما اگه موزيك اسپانيش ميخواي از هر مدلش سريع ميتونم برات لينكشو بفرستم.

ناشناس گفت...

راستش ناشناس گرامی
ثواب می کنید اگه لینک دانلود موزیک ها رو برای دیگران هم اینجا بذارید

پروین گفت...

1- شدیداً باهات موافقم، یعنی نمی دونی چقدر
2- با کمال تأسف بارسلون جای خوبی برای شرکت در شادی اسپانیا نیست. بارسلونا تو ایالت کاتالونیاست که دلشون می خواهد سر به تن اسپانیایی ها نباشد!!! شاید باورت نشود که روزی که بارسلون باآلمان بازی داشت و برد من از بسیاری از کاتالانها خوشحال تر بودم!!!

ناشناس گفت...

از اين اهنگ خوشم مياد چون شكيرا خودش سازدهني ميزنه و هم رافائل نادان توي كليپش هست
gitana
http://www.4shared.com/video/7EUr2EIO/gitana-_shakira__video_oficial.html

اين هم ورژن غير اسپانيش كه كيفيتش خيلي خوب بود دلم نيومد لينكشو ندم

http://tvpot.daum.net/clip/ClipView.do?clipid=22078996

نارنجی خانوم گفت...

با رقص اسپانیش موافقم زیاد (فقط مشکل بی استعدادی شگرفمه)

sandbaad گفت...

raasti gisoo jaan
kojaa mishe raghs e spanish yaad gereft ?

گیس طلا گفت...

کلاس من طرفهای پارک ساعی بود. اگه شماره شو پیدا کردم برام می ذارم

ناشناس گفت...

not to mention Spain's 20% unemployment rate

شقایق گفت...

من اون کارت پستال رو دیده م، یه وقتی حوالی نه سالگی که با دوستم داشتیم کارت پستالای مامانشو یواشکی زیرورو می کردیم... :)

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...