۹ فروردین ۱۳۹۱

و ما چقدر زود دست از رویاهایمان میکشیم

نارنجستان قوام را بسیار دوست دارم . مانند تمامی خانه های قدیمی شیراز که حوض دارد و ایوان و نارنج
اما این بار دیدن نارنجستان برایم لذتی دو گانه داشت

دفتر کار آرتور پوپ

سالی که من به دنیا آمدم در شیراز مرد و در اصفهان به خاک سپرده شد...

دفتر کارش در زیر زمین نارنجستان است و حضورش در تمامی اشیایی که کشف و مطالعه و معرفی کرده بود.

آن روغندان سفالی

این کاسه با طرح بز شاخدارش

آن جام شیشه ای

این کاشی هفت رنگ

و داشتن خواهرکی باستان شناسی که کلی اطلاعات داشت که تو نمی دانستی؛

زمانی که از زیرزمین به روشنایی آمدم حسرتی پایدار در دل داشتم

از امریکای 1925 به ایران 1304 آمدن برای رسیدن به رویا




عکاس:مصطفی معراجی

۷ نظر:

ناشناس گفت...

Mersi babate entekhabe axaye khub. Ba ehteram be khaharak albate.

من گفت...

چه رویایی داشته؟

Pardis گفت...

چه عکس های قشنگی و چه متن زیبای. ممنون گیس طلا عزیز.
گاهی فکر میکنم ای کاش من هم به کارم تا این حد عشق و علاقه داشتم. کارم رو دوست دارم اما وقتی داستان این آدمها رو میشنوم که برای علاقه چه راهها رفتن به فکر میرم....

sherry گفت...

باز هم دم دوستان بلاگر گرم که گاهی مثل این نوشته ی تو ارزش های گذشته ی کمتر شناخته شده یا حتی ناشناخته ی ایران رو برای دوستان معرفی می کنند. ممنون. لذت بردم
سال خوبی داشته باشی

Azadeh گفت...

Vali man khoondam jayee ke in aghaye Arthur Poup koli az mirase farhangi ro az iran kharej karde va dige ham barnagashte

گیس طلا گفت...

منم خوندم آزاده
جدی نگیرشون
بعد از انقلاب مد شده
همه ایران شناسها دزدند

Azadeh گفت...

Okay :)

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...