۱۵ فروردین ۱۳۹۱

تجربه جدید

برای اولین بار با قطار پر شایعه شیراز - تهران را آمدم تا خودم ببینم چه خبر است. سالها بود که انتظار آن را میکشیدم

محل ایستگاه راه آهن با معیارهای شیرازی دور بود، از خانه ما نیم ساعت اما زیبا؛ بزرگ و تمیز بود.

در ورودی به طرز احمقانه ای وسایل را می گشتند و هنوز دستگاهی برای این کار وجود نداشت. مشکل شرمندگی با خودشان که لباس زیرهای گل گلی مرا هم دیدند

مسافرانی بودند که هنوز قوانین را نمی دانستند و بدون کارت شناسایی و با همراه می خواستند وارد قطار شوند و طبعا مفهوم صف هم که ژن ایرانی کلا باش مشکل داره

چهار تخته خواهران پلور سبز با قیمت بلیطی برابر با اتوبوسهای رویال سفر. کوپه تلوزیونی داشت که فیلمی به شدت زرد پخش میکرد وب دتر اینکه نه می شد خاموشش کرد و نه اینکه صدایش را بست. اما خوشبختانه آخر شب خاموشش کردند . توالت فرنگی تمیزی داست و صبحانه کیک و ساندیسی رایگان بود. طبعا همه چیز دیگر را می شد خرید

تمام شب واگنی که کوپه ام در آن بود به طرز تحسین بر انگیزی ساکت بود و خود کوپه هم گرم و نرم بود

15 ساعت در راه بودیم که 12 ساعتش خواب بودم( خب قدیمی ها می دانند من با تکانهای قطار به زهدان مادر باز می گردم و آرامش...)

سه ساعت باقیمانده را هم صبحانه خوردم و با هم کوپه ای ها گپ زدم

حرکت قطار خیلی کند بود . ماجرای ریل هایش و آن سفر انتخاباتی را خبر دارید دیگر

اما قولهای داده شده که به تدریج این زمان کوتاه تر شود. تا به 6 ساعت برسدکه رقم رویایی است

کلا تصمیمم را گرفتم

من باز هم با این قطار سفر خواهم کرد.

۷ نظر:

Zara گفت...

WOW, belakhare shiraz-tehran ghatar dare..yahooooo!

ناشناس گفت...

چه سفر دلچسبی بود همراه شما.من لذت بردم انگار همراه شما بودم...ممنونم.
"یک دسته گل بنفشه"

ناشناس گفت...

سلام من ميخواهم براي اولين بار به شيراز سفر كنم.. ممنون ميشم راهنمايي كنين كدوم هتل برم بهتره و چه جاهايي را بايد ببينم و اينكه آيا 5 ارديبهشت هواي شيراز بهشتي شده يا زوده هنوز... ممنون

گیس طلا گفت...

ناشناس عزیز
حقیقتا تا به حال در شیراز به هتل نرفتم و هیچ چی درباره اش نمی دونم
یه نقشه گردشگری شیراز چاپ شده در همون شیراز که تمام جاهای دیدنی را مشخص کرده
5 اردیبهشت شاید هنوز یک کمی برای بوی بهار نارنج زود باشه 15 برو که مطمئن باشی دیگه

Azadeh گفت...

Be to hasooodim misheeeeee, az inke hamsh behet khosh migzare mashala. Hamash jahaye khoob miriii, akhe in che vazeshe

ناشناس گفت...

Hotel: 1.pars
2.chamran
3.homa

ناشناس گفت...

Hotelaro b hamin tartib tu olaviat qarar bede.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...