۲ مرداد ۱۳۹۱

تبصره جات

اولا که ممنون

خب این همه ایمیل و کامنت عمومی و خصوصی  و فیس بوکی شرمنده کردید اساسی

این همه دوست داشته شدن خیلی دلپذیر است

میدانید؟

حالا دیگه هر وقت نوازش روحم کم بشه می رم سفر سفرنامه می نویسم تا حسابی سیراب بشم

دوما که خرج سفر

بلیط رفت به انتبه  و برگشت از دارالسلام شد یک میلیون و صد و سی هزار تومن . گویا اگه زودتر بگیرد ارزونتر هم هست

خرج یک ماه  شد750 دلار

البته فقط 125 دلارش هزینه رفتینگ بود و 100 دلارش هم هزینه ویزا

یعنی بخوای حساب کنی 525 دلار شد هزینه حقیقی سفر

که در فرودگاه 1000 دلار دولتی 1200 تومنی به مادادند که دو واقع یه چیزی هم بر گردونیم بریم فردوسی بفروشیم

توجه کنید که من حسابی خوردم و اصلا نذاشتم بهم بد بگذره

مهمانخانه ها هم گرانترینش شبی 10دلار بوده و بقیه خیلی پایینتر بودن

خلاصه هزینه این سفر یک ماهه به دو میلیون تومن نرسید

سوما مسیر حرکت که تو نقشه با خط مشکی کشیدم

east_africaا

۱۵ نظر:

Fereshteh Sb گفت...

دستت واقعا درد نکنه عزیز جان. امیدوارم خیلی اجبار احساس نکرده باشی برای نوشتن مخارج در طول سفر اما به هر حال خیلی عالی بود. دستت درد نکنه. یه چیزی هست، ماها که سفرنامه می‌نویسیم، انگار هدف اومدنمون به این دنیا همین بوده، و چیزای دیگه‌مون مردم رو علاقمند نمی‌کنه. همین همه‌ش باید بریم مسافرت :))
لذت بردم از سفرنامه و از بیان احساساتت در طول مسیر. عالی بود. عالی.
تا باشه که یه سفر همراه باشیم.

ناشناس گفت...

سلام. خیلی ممنون از سفرنامه ی قشنگت. به من که خوندم خیلی خوش گذشت. ممنون از اطلاعات خوبت. فقط یه سوال. می شه راجع به ویزاهایی هم که گرفتین چند خطی توضیح بدی. ممنون ام

گیس طلا گفت...

ویزای اوگاندا را از سفارتش در ایران گرفتیم و ویزای تانزانیا را همان دم مرز
هر کدام هم 50 دلار هزینه اش بود

حواس پرت گفت...

به صورت اعجاب انگیزی خرجتون خیلی کم شده! هنر الهامه دیگه! البته اجاره ها هم واقعا ارزون بوده.
ممنون به خاطر سفرنامه و اطلاعات. ایشالا همیشه به سفر.

ali گفت...

chand roozi negaranet shode boodam , too akhbar khoondam ke yeki az in kashtihayee ke az darolsalam be zanzibar mirafte ghargh shode va 25 nafar fowt shodan , shoma oon moghe zanzibar boodi va man pishe khodam migoftaam omidvaram hamoonja moonde bashan va narafte bashan be darolsalam va bar nagashte bashan , kheili az safarnamat lezat bordam , faghat axash kam bood , (flikereshoon kon) :D

sherri گفت...

خودت دیگه خوب می دونی چقدر دوست داشتنی هستی برای دوستان نتیت و چه خوب که شادت می کنه این علاقه.

حامد گفت...

لطفا در مورد این تور رفتینگ هم توضیح بده.. چه جوریه که قبل از سفرت هماهنگ میکینی با کسی..از اول سفرنامه هی گفتی تور رفتینگ اما توضیح ندادی.. لطفا ..

محمدرضا گفت...

ما سفر میریم شما هم سفر میری
بخدا
:)
هر سی روز سفرت رو خوندم و لذت بردم و ایشالا همیشه شادمانی شیرازی‌طورت همراهت باشه

گیس طلا گفت...

همون توی جینجا تور رفتینگ هست ثبت نام می کنید. یه روز قبلش تلفنی جا رزور می کنید. تمام شهر هم اگهی شو زدن
من با جینجا اکسپلورر رفتم که می گم مطمئن تره . هرچند سه بار ما رو غرق کردن:)

حامد گفت...

بابام جان یکی مثل من کلا نمیدونه " همون توی جینجا تور رفتینگ هست ثبت نام می کنید" یعنی چی ؟؟ یعنی این تورهای توسط لیدرهای ایرونی هماهنگ میشه.. یا اینکه از طریق اینترنت یا اینکه با تورهای خارجی مستقیم .. یا قسمتی از برنامه های توسعه سازمان ملله.. یعنی من مثلا همین فردا بیام تهران کجا برم اگه بخوام یک همچین توری مثلا برای تاسمانی پیدا کنم.( بعضی کشورهای شناخته شده مشکلی برای سفر نیست هم میشه هتل رزرو کرد هم از قبل به یکی زنگ زد اتفاقی هماهنگ کرد یا حالا میریم یک چیزی میشه.. اما الباقی کشرهای ناشناخته و خطرناک باید از قبل بدونی کجا بری چی کار کنی خوب حوصله بخرج بده بگو بهم دیگه.)

گیس طلا گفت...

حامد
تمام شهر اگهی شو زده یعنی تمام شهر جینجا نه تمام شهر تهران!
جینجا هم یک شهری است نزدیک کامپالا پایتخت اوگانداکه اصلا شهر ورزشهای آبی است
و یک عالمه تور اونجا هست که می برن رفتینگ
من از طریق یه شرکت افریقایی جنوبی به نام" جینجا اکسپلورر" رفتم
شما برو جینجا بعد تصمیم بگیر با کدوم تور می خوای بری رفتینگ
همه اینها را هم قبلا گفته بودم آی کیو
این تور رفتینگه(قایق سواری) نه تور مسافرتی به جینجا
کتاب راهنمای لونلی پلانت هم همه اطلاعات را توش نوشته بخرش

حامد گفت...

اهان اهان .. پس اصلا کلا سوال اشتباه پرسیدم.. میخواستم بدونم برای این تور افرقا و هماهنگی با ادمهای مختلف که اونجا اومدن دنبالتون از ایران هماهنگ کردین یا اینکه همونجا رسیدین با یک شرکت توریستی هماهنگ کردین..ببخشیدااا من همش سوال..اومدین امریکای لاتین جبران میکنم به خدا..

الا گفت...

حامد جان:
یک عدد فضولی از من.
مادر جون شما میتونی در سایت couch surfing ( کوچ سرفینگ) ثبت نام کنی. و از طریق این سایت باآدمهای دیگه که در این سایت عضو هستند و در سراسر دنیا پراکنده هستند آشنا میشی. بعد اونها تو را دعوت میکنند و میزبان میشن و بعد تو اونا رو دعوت میکنی و میزبان میشی.
تمام هماهنگی و عکس بده و عکس بگیر و تو چی میخوای اونا چی می خوان رو میتونین با ایمیل و غیره رد و بدل کنید.این روش سفر است. و با قیمت ارزان جوانها تمام دنیا رو میگردن.
من هم به کله ام زده سال دیگه با دوستم که تورنتو زندگی میکنه اگر نمردیم و تا سال دیگه زنده موندیم بریم کشورهای آمریکا لاتین!
اگر ما رو کمک کنی خب تو هم راحت میتونی بری تورنتو و مهمون دوست من بشی یا بیایی هلند مهمون من بشی.
این فضولی بابت روشن کردن بود. میبخشید.

گیس طلا گفت...

خب دیگه حامد پسرم به سلامتی الا جوابتو داد گرفتی ای شالا:)

حامد گفت...

روشن شدم به حمدا...و با تشکر از الا که زود فهمید من چی میخوام بدونم.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...