۲۷ دی ۱۳۹۱

تا هنگام خروج چشم از زمین برنداشتم

باید یه عکس پرسنلی می گرفتم برای یه کارگزینی
با مقنعه و بدون آرایش رفتم یه عکاسی سر راه
همین که وارد آتلیه شدم فهمیدم پیرمرد این کاره است
نوری که به صورتم داد از اون نورهای بود که کسی خرج عکس پرسنلی نمی کنه 
از اون نورها که  عکاسها دیگه حوصله شو ندارن 
الان همه دو تا پروژکتور کور کننده می ذارن دو طرف  صورتت و بنگ... عکس یه قورباغه پرس شده تحویلت می دن
اما پیرمرد خوب می دونست چه سازهایی را از تاریکی بیرون بکشد و چه  ناساز هایی را پنهان کن
زمانی که پسرش عکس را روی مونیتور نشانم داد ، آنقدر خوب بود که جا خوردم
پیرمرد حالت مرا که دید لبخندی زد تو مایه : ماییم دیگه 
بعد  من به عکس از چشم  متصدیان امر نگاه کردم 
و با کمک پسرش و فتوشاپ شروع کردیم به از بین بردن زیبایی ها 
رنگ لبها را کم کردیم
سیاهی مژه و ابرو را گرفتیم 
برق چشمها را کور کردیم 
و یک نوار کلفت و سیاه بالای پیشانی انداختیم
پیرمرد پشت سر من ایستاده بود و  فقط آه می کشید

۱۱ نظر:

کیمیا گفت...

کجاس این جای معرکه؟ که بریم عکس خوب بگیریم

ناشناس گفت...

گیسو جان

من مدتهاست که ترک وطن کرده‌ام، این‌ها که تو می‌نویسی فقط من را به این فکر می‌اندازد که ما داریم کجا می‌ریم؟ چه بلایی سر آن مملکت آمده؟ مادرک هم راست می‌گوید، بعید می‌دانم اگر دیوارها از ایران برداشته شود، آن خاک بتواند جان بگیرد. دستکم جان گرفتنش را ما نخواهیم دید. شاید روزی نسل‌های بعد ببینند. زیبایی‌ در آن خاک رو به مرگ است. پیشینیان چیزی برای مملکت به جای گذاشتند، ما چه به جای می‌گذاریم؟ جز طبیعیتی ویران شده، نسلی به قول مادرک بی‌صفت که پر بیراه نیست. قطار ایران ترمز بریده به سرعت در حال پیشروی به ته دره است. مردم هم دست به دست دولت آن را می‌رانند.

ناشناس گفت...

کجاست؟مام بریم :)

راضیه گفت...

زیبایی را در پستوی خانه نهان باید کرد...
کاش عکس قشنگت رو هم ازش گرفته باشی

لیلا گفت...

افشین هم تو ولیعصر اینجوریه. همیشه هم گرین کارتش رو در می آره می گه برای گرین کارت باید یه گوش معلوم باشه

ناشناس گفت...

حالا که شناختیش برو یه دو تا عکس خوب ازت بگیره قاب کن بزار تو طاقچه.
من آرزومه یکی یه عکس خیلی خوشگل از من بگیره بزرگگگگ کنم بزنم به دیوار
یعنی خود شیفتگی تا این حد! :)

ebrahim گفت...

سلام گیس طلا خانم.
آدرس یا تلفنش رو میشه به ما هم بفرمایید؟
جدأ ممنونت میشم
ebijfar@yahoo.com

نيلو گفت...

گريه ام گرفت...بهترين نوشته اي بود كه اين چند وقت اخير خوندم.

ناشناس گفت...

خود ما مردم خواهانیم. خودمان. همه اینها دلبخواه است این یک واقعیت محضه. ما مردمی خاین هستیم که باید در گرسنگی و فقر بسر ببریم تا بتوانند بر ما حکومت کنند. ما لایق خوبها نیستیم

ناشناس گفت...

ما مردم لایق خوبیها نیستیم ،با شما موافقم ما خود خوبیها هستیم!

ناشناس گفت...

انسانی که زیبایی را ستایش می کند وآنی از آن را به یادگار نگاه می دارد.........عکاس با شرف....نویسنده باشرف.....شرف

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...