۲۴ اسفند ۱۳۹۱

و فقط تصور کنید چهار ساعت توی جاده با یه گه مرغی تنها باشید، خدا نصیبتون نکنه

صبح  زود توی یه قهوه خونه  بعد از جنگل به رها که صورتش از خواب و اخم و تخم به هم گره خورده می گم 

آدمها دو دسته ان
دسته اول امثال من که با شادمانی و سرحالی صبح زود بیدار می شن و دسته دوم امثال تو که وقتی صبح زود بیدار می شید اخلاقتون گه مرغیه
و علت این تفاوت هم به اجدادمون بر میگرده
اجداد من  موجودات خل و چلی بودن که هر شب که آفتاب غروب می کرده ، وحشت زده فکر می کردن که پایان ِدنیا رسیده و با غم و غصه به خواب می رفتن  و وقتی صبح دوباره خورشید بالا می اومد ، سرحال وشادمان می دیدند که یک روز دیگر برای زنده بودن فرصت دارن و شنگول می رفتن سر زمین هاشون برای کشاورزی
اما اجداد تو اون انسانهای اولیه ای بودم که تمام روز به بدبختی از دست موجودان وحشی فرار می کردن و شب سرانجام یه سوراخ پیدا می کردن و درش را بستن و بالاخره با آرامش می خوابیدن تا صبح که باید بیدار بشن و از تنها جای امنشون بیرون بیان و با ترس و خشم دوباره به جدال جک و جونورهای آدمخوار برن

۸ نظر:

الا گفت...

گیسو جون
من یکبار در مورد ساعات بیدار شدن و خوابیدن آدمها از یک مقاله نقل قول کرده بودم و کامنت گذاشته بودم.
توی آن مقاله هم آدمهای سحر خیز و دیر خیز را تحلیل کرده بود.
و در آن مقاله میگفت آدمهایی که صبح دیر از خواب بیدار میشوند شخصیت اجتماعی و فعال تری دارند. از فعالیت های اجتماعی ، لذت بیشتری میبرند و برای برقراری ارتباط با دیگران استعداد بیشتری دارند. اما سحر خیز ها از تنهایی لذت میبرند. بهترین و بیشترین انرزی سحر خیز ها در اوایل صبح تا نیمه های بعد اظهر است و از آن به بعد انرزی شان رو به تحلیل میرود. دیر خیز ها انرزی شان از بعد اظهر شروع میشود. بهمین خاطر برای شرکت در اجتماعات یا مهمانیها یا صحبت و بحث در آن ساعات فعالتر از سحر خیز ها هستند.سحر خیز ها در اینطور محافل خسته و بی انرزی هستند.
سحر خیز ها عاشق طبیعت هستند.
بر اساس این مقاله گیسو جون طبیعت گردی در ساعات اولیه روز با رها موفق نخواهد بود.
من به این تقسیم بندی خیلی اعتقاد دارم و گاهی از روی کنجکاوی از بعضی ها میپرسم سحر خیز هستی؟

ناشناس گفت...

من هم سحر خیز هستم اما خیل هم اجتماعی هستم بر عکس خواهرم که شب ها دوست داره بیدار باشه و صبح ها می خوابه اصلا هم اجتماعی نیست. مردم چه گروه بندی هایی می کنند. بعد اون تیکه دوم کامنت خانوم الا هم خیلی جالب بود. کشف مولکول که نیست خوب صبح که زود بیدار بشیم شب هم زود خوابمون میبره انرژی تحلیل میره خوب. مثلا من که 6 صبج بیدار می شم مسلما 12 شب دیگه انرزی ندارم و خواهرم که تازه 11 صبح بیدار میشه تا 3-4 صبح می تونه بیدار باشه! واه

الا گفت...

ناشناس عزیز:
تحلیل انرزی در ساعات شب در رابطه با فعالیتهای اجتماعی یا کار یا احتمالا تحصیل شبانه ذکر شده بود و تاثیری که تحلیل انرزی بر این فعالیت ها میگذارد.
و دوم اینکه من نقل قول از یک مقاله کردم که در جایی خواندم و مقاله ادعا میکرد که تحقیقی است. حالا چقدر علمی است را نمیدانم.این تقسیم بندی از من نبود .

گیس طلا گفت...

الاجان مقاله ات درباره من و رها که دقیقا و عین به عین جواب می ده
اون به شدت اجتماعیه و من به شدت تنهایی دوست

ناشناس گفت...

سلام گیسو

می خوام یه میز کوچیک با 3/4 تا صندلی فانتزی ولی شیک بخرم با یه کتابخونه کوچیک

اینترنت رو گشتم چیز بدرد بخوری ندیدم. حسن آباد و اونرا هم رفتم چیز چشم گیر و خاصی ندیدم. همه مدلهای تکراری و کلاسیکه

به فکرم رسید از شما بپرسم چون جاهایی از تهرون رو میشناسین که به عقل ما تهرونی ها هم نمیرسه.

میشه لطفا؟ زود می خوام

گیس طلا گفت...

سلام ناشناس
سه تا مورد مختلف معرفی می کنم.
یک صندلی های لهستانی با میز گرد چوبی در جمعه بازار پارکینگ پروانه
دو صندلی های چوبی تا شو با میز تاشو ایکیا
سه میز و صندلی های با چوب نتراشیده در یکی از غرفه های زیرگذرهنر تقاطع فاطمی -کارگر
امیدوارم بپسندی یکیشان را

ناشناس گفت...

ممنون گیسو بابت پاسخ و سرعت در پاسخ

حتما باید جالب باشن

ناشناس گفت...

سلام

الا خانم / گیسو خانم و تمام ناشناس ها:
فکر نمی کنید نمی شه تمام ادمها رو با یک چوب اونهم به این شکل گله ای روند؟!

اگه بحث انرژی و ... است خب ظهر یک 20 / 30 دقیقه خواب هم انرژی رو بر می گردونه و هم خیلی لذت داره. تجربه اش کنین. حتی تو محل کار بعد از ناهار 5 تا 10 دقیقه.

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...