۸ اسفند ۱۳۸۳

زنان و اسطوره

کتابی خریدم با عنوان نماد های اسطوره ای و روانشناسی زنان نوشته شینودا بولن و ترجمه اذر یوسفی نویسنده عقیده دارد که انسان باستانی از شخصیت های اسطوره ای الگو برداری کرده و انان را سر مشق زندگی خود قرار داده است و انسان امروزی میراث دار ذهنی نیاکان خود است و بخشی از این شخصیت های اسطوهرای در ناگاه روان او جای می گیرد و مطابق ان شخصیت پردازی می شود.
حالا در این کتاب به خدا بانوان پرداخته ارتمیس هرا پرسفون و ...فوق العاده لذت بخش است که با خواند هر بخش نیمه ای از وجودم را پیدا می کنم و جذابتر اینکه راه های گریز را دست یافتن به روشنایی را هم اموزش داده است. گویا ما بدنیا می اییم که خود را ببینیم و برویم


کتاب دیگر زندگی نامه کولت رمان نویس قرن بیستم است . نویسنده کتاب جان هیند استوارت است
من یکی دو داستان از کولت خوانده بودم اما او را بیشتر به دلیل ارجاعات سیمون دوبواردر کتاب جنس دوم می شناختم و حالابا زندگی این زن عجیب اشناشدم. زنی که به دلیل فشار شوهرش نویسنده شد تا کتابهاش به نام شوهرش چاپ شود. بعد از جدایی از او رقاصه و خواننده تئاتر شد و همچنان رمان نویس بود. مدتی هم همجنس باز بود و با این همه سه بار ازداوج کرده و یکبار هم پسر یکی از شوهرهایش را اغوا کرده بوده ! مجموعه ای دلچسب و پیچیده..

هیچ نظری موجود نیست:

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...