۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۹

از ماست که ...؟

می گفتند که دختران تا لیسانس می گیرند سر کار می روند و چون در خانه پدرشان هستند، این پول را لازم ندارند و خرج قرو فر خود می کنند و با ان سرو وضع بیرون می ایند وباعث فساد در جامعه می شوند. اگرعلاوه بر محدویت تحصیلی دردانشگاه ، انها را از کارشان اخراج کنند و این شغل را به پسرها بدهند و دخترها بروند در خانه بنشینند، آن پسرهای شاغل با این دخترهای خانه دار ازدواج می کنند و مشکل فساد ، بیکاری و حجاب حل می شود.
من از این تحلیلشان دلم نگرفت که اتفاقا راه حلی است که مدام از رسانه ملی تبلیغ می شود. از این غمگین شدم که آنها همه دختران و زنانی تحصیلکرده بودند که در فرهنگسرا مشغول به کار هستند.

۲۱ نظر:

زهرا گفت...

اینو که واقعا قبول دارم. نصف خیلی بیشتر ظلمی که میشه رو خودمون با کمال میل میطلبیم!

سعید گفت...

حالا این حرفی که زدن رو هم کلا قبول ندارما، ولی می شه به این هم فکر کرد که چطور بعضیا انتظار دارن اون طرز تفکر سنتی از این که مرد کار کنه و زندگی رو بچرخونه و زن پولشو سیو کنه عوض نشه ولی طرز تفکر در مورد خونه نشستن خانوما عوض بشه!

حواس پرت گفت...

به نظر من این ها هیچ کدام علت اصلی بدحجابی نیستند. همه ی این علت ها خودشان معلول چیزهای دیگرند.
بنا به دلایلی - که جای بحث دارد- جامعه ی ما روی مسائل جنسی به شدت حساسیت دارد و به نوعی همه ی ما در این مسائل غرقیم و راه حل تمام مسائل را هم از همانجا میخواهیم پیدا بکنیم.
حالا بماند که طوری برخورد کرده اند که کمتر آدمی را می توان پیدا کرد که در رفتارهایش(نه فقط حجاب) "لجبازی" جایی نداشته باشد.

Unknown گفت...

پست قشنگيه بعد از ريختن گدازه هاي آتشفشان شادي صدر و دوستان جبهه مخالف اينجا فضا آرومتره.
خيلي دلم ميخواست شما هم به ميل خودتون درين مورد اظهار نظري بكنين.
بنظرم درد اينه كه در اين گوشه دنيا كه ما زندگي ميكنيم تنها و تنها مشكل عدم وجود تعادل در اجتماع و تصميمات اجتماعيه كه روي تعادل رواني و جسمي و اجتماعي همه ي ما اثرميگذاره

redway گفت...

خانم های فرهنگسرا یک درصد فکر کردند که دخترها شاید بتونن با اون پول کتاب بخرن؟
فکر کنم شغلشون ایجاب کنه که دخترها رو به این چیزا تشویق کنن

taraaaneh گفت...

چه عالی. بهتره که این طرح رو از همون خود خانمهای شاغل در فرهنگسرا شروع کنن.اینها کار فرهنگی نکنن کلی به نفع جامعه ست.

دناتا گفت...

خب البته یه کار دیگه هم میشه کرد.دخترا جمیعا" برن بمیرن تا فساد ریشه کن بشه و دنیا بهشت بشه و چی و چی و چی..!!!!

چقد ما اینجا گناهی شدیم!

ناشناس گفت...

یا من فارسی ام نم کشیده که دیگر مطالب رو نمیفهمم یا متنها زیاد روشن نیست. ولی به هر صورت نظرمن این است:
کار کردن و تحصیلات خانمها و شرکت آنها در فعالیت های اجتماعی و تصمیم گیری در مورد حقوق انسانی و اجتماعی اشان چه ربطی به پول توجیبی یا ظلم یا اینکه زندگی رو مرد بچرخونه داره؟.
خوب زن هم بخشی از جامعه است و زن بیسواد و اندرونی نه تنها بیشتر بهش ظلم میشه بلکه باعث عقب افتاده گی کل جامعه و روابط موجود در جامعه میشه. مگر مادرهای ما خیلی خوب و خوش زندگی کردن؟ بیچاره ها تموم زندگیشون تو آشبزخونه و کهنه شوری گذشت.
خیلی خوشبختهاش دلشون خوش بود برن یه سفره ابوالفضل و یا ساعات اضافی به فکر ترشی انداختن و مربا بزی.
این همه هم زحمت به دوش ما یعنی نسل بعد خودشون انداختن برای ساده ساده و ابتدایی ترین حق ها. آنهم نه حق اجتماعی که گاهی حق انسانی. نتیجه اش هم همین بحث ها است که نشون میده که اول این خود زنها هستند که از نوع تفکر جنسی و تفاوت جنسی باید خلاص شوند. اینکه یک زن بگوید به من ظلم شده که هم درس خوندم هم کار کردم هم زندگی رو چرخوندم شاید نا خود آگاه الگوی ایده آلش مادرش است.

RS232 گفت...

سلام دوست عزیز, من نوشته های شما را دنبال می کنم و با اجازه شما وبلاگتان را به لینکستانم اضافه کردم. اگر دوست داشتید به وبلاگ خاطرات امریکای من سر بزنید.
سپاسگزار

Saeed Mirzai گفت...

اینا رو جدی نگفتین که !

بانو تمشکی گفت...

گاهی وقتا میخوام حرفی بزنم !
اما سعی میکنم سیاسی تر فکر کنم هی !!!!!!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

جون من اون ج.نسی کامنت حواس پرت رو پاک کن که دوباره ف.ی.ل.تر نشی و دهن مهن ما.....
خوش باشی

ناشناس گفت...

غمگین شدن نداره . خب فکر می کنن اینطوری بهتره دیگه

آرزو گفت...

من.............. واقعا ............... متاسفم

Pardis گفت...

مشکل از جایی دگر است. باید ببینند چرا پسرها علاقه به درس خوندن ندارن؟ چرا شغل نیست؟ اینها باید بررسی شه نه اینکه ظرفیت دانشگاه کم شه.....پس چرا در بقیه دنیا سعی میشه تعداد خانومها در دانشگاه و سر کار زیاد بشه؟؟!!! ... من الان توی اخبار خوندم که حتی رییس دانشگاه شهید بهشتی گفته در ورود به دانشگاه باید تفکیک انجام شه... از یک نفر که مسول یک دانشگاه هست این حرف بعیده...یک کامنت نوشته بود خانوم هایی که پولشان سیو میکنن... میخواستم بگم خیلی ها هستن که به طور مساوی در مخارج خانه کمک میکنن و در همچیز کمک هستن. همه یکجور نیستن.

بی خواب ( بیدار سابق ) گفت...

جالبه که اکثر نظرات یه چیزای مشترکی دارن و اکثرنم در عین درست بودن از منظور گیس طلا فاصله دارن ، یا من اینجوری فکر می کنم . نه گیس طلا ؟

ناشناس گفت...

از محل کار بیرونشون هم بکنن ... از تحصیل محرومشون هم بکنن ... حتی بشینن قانعشون کنن که مرد بهتره کار کنه و زن بهتره خانه و خانواده داری کنه باز هم ... باز هم ... باز هم بیرون میان ... می دونی چرا . چون :
پری رو تاب مستوری ندارد
درش بندی سر از روزن براآرد

ناشناس گفت...

بیشتر یه " قطعه ادبی " بود تا حرف حساب .

seabird گفت...

هرچه بگندد نمكش مي زنند
واي به روزي كه بگندد نمك
فرهنگ سرا كه بي فرهنگي رو رواج بده، واي به حال ...

ناشناس گفت...

وقتی که یک عده ای می گفتند باید زودتر جلوی سوار شدن یک عده ای بر این مملکت رو به هر زوری شده بگیریم مردم متوجه وخامت نشدن. این طرز فکر قالب این گروهه که حتی با خودشون در تضاد بنظر میاد اما واقعیت اینه که خودشونو برگزیدگان خدا و چوپانان از نظر خودشون مردم نادان و گمراه می بینند. پس برای خودشون همه چیز خوبه و با تو سری هم شده باید مردم رو از همه چیز محروم کرد و حق اضهار نظر رو ازشون گرفت. اینها زن و مرد نمی شناسن بلکه همه خس و خاشاک هستن...

مهندس بانو گفت...

مشکل اینه که الان میانگین فکری آقایون هم رشد کرده خود آقایون هم الان دخترای تحصیل کرده و شاغل رو ترجیح می دن. حالا اینکه تصمیم گیرنده ها چی تو کلشون می چرخه و با این مصوبه هاشون دنبال چی هستند رو فقط خدا می دونه و من و شما !

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...