۳ آبان ۱۳۸۹

جادوی سینما

رفته بودم سر صحنه فیلم یکی از دوستام، جمشید هاشمپور توش بازی داشت.
تمام مدت بهش نگاه میکردم و تلاش داشتم که لای خطوط صورتش" بازپرس رکنی"" پرده آخر" را پیدا کنم که.... نبود.
پس کجا می روند اینها همه که دوستشان داریم؟
"بازپرس رکنی" برای من زنده است ، وجود دارد و در جایی دارد به کارش ادامه می دهد. آن لحنش خطاب به داریوش ارجمند که: حیفش نبود؟ که حقیقتا حیف فروغ الزمان(فریمافرجامی) بود که بمیرد.
ان نگاه رو به بالا که پیشانیش را چین می داد زمانی که شیشه شکسته عینک را پیدا کرد...
نمی دانم میخچه پایش خوب شده ...

۱۶ نظر:

Saeedeh گفت...

میخچه که خوب نمی شه

پرشکوه گفت...

من فیلم پرده آخر را به یاد دارم ولی نمی دانم چرا چهره بازرس رکنی را به یاد نمی آورم!!!!!!!!!!!!!

کیقباد گفت...

و من تا همیشه ی خدا ! بیاد خواهم داشت سوسیس بندری ، رقص بندری و زینال بندری را ...
و جمشید آریا را !

sherry گفت...

آخ کیقباد منم از این آدم فقط همین رو خوب یادم است. :))

مهراد و سارا گفت...

سلام
وبلاگ خوبی دارید
اگر تمایل به تبادل لینک دارید به من خبر بدید
مرسی
موفق باشید

sofalineh-shekamineh گفت...

و من رو یاد ناخدا جوان فیلم مادر میندازه !

bahar گفت...

گیس طلا جان گاهی دلم می‌خواد برخی‌ نوشته هاتو تو فیس بوک با ذکر منبع بذارم،اما نمیدونم اجازه اینکارو دارم یا نه،اگه دارم لطفا بگو،ممنون میشم.

Gistela گفت...

مشکلی نیست بهار
ممنون که سئوال کردی

Ravi گفت...

يه زماني قهرمان بچگيم بود
زينال بندري

ناشناس گفت...

بفرمایید جادوی اعتیاد

زرافه خوش لباس گفت...

پرده آخر يادم آمد و تصوير خاكستري فريماه فرجامي روي پرده سينماي خيابون جمهوري...چند ساله بودم؟

ناشناس گفت...

وبلاگ خوبی داری

ساراخانم گفت...

تنها هنرپیشه ایرانی که هنرهای رزمی هم بلد بود(بلد است)

kia گفت...

آخ آخ امان از جادوی صحنه هایی که در ذهنت آنچنان مینشیند که حس میکنی که با سنگ فرز هم پاک نمیشوند ..
تصاویر بازی هایی که که انگار خود حقیقت را باریده اند ..

مثل میمیک صورت همفری بوگارت در کازابلانکا..یا تصویر جاودان رت باتلر که بادیدن هر فیلمی بعد از بر بادرفته از او ،انگار رت بود که بازی میکرد نه کلارک گیبل ...

در مورد تصویر ناخدای فیلم مادر بیشتر این جاودانگی رو احساس میکنم، در بازی روان آقای جمشید هاشم پور. گویی اینکه سینمای واروژ کریم مسیحی هم کم خاص نیست...
اه ه .. چقدر فک زدم شرمنده ...

داوود خان گفت...

سلام.

عاليه.

من تازه شروع كردم. به من هم سر بزن خوشحال ميشم نظرتون رو بدونم

صبور گفت...

استاد لا به لای چین های زندگی را هم گشتید؟

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...