۴ آبان ۱۳۸۹

یافتم

من امروز فهمیدم چه کسی ضرب المثل : از اینجا رونده از اونجا مونده را اختراع کرد
ماجراش از این قرار بوده که
مستاجر خانه بعدی قرار بود 15 آبان تخلیه کنه و همان موقع هم صاحبخانه فعلی پول مرا بدهد.
حالا مستاجر خانه بعدی اخر این هفته تخلیه می کند و صاحبخانه اینده پول ندارد که بدهد و از من پول می خواهد و صاحبخانه فعلی من هم پول ندارد تا همون پانزدهم!
حالا صاحبخانه اینده می خواهد بزند زیر قرار داد و خانه را به کسی بدهد که پولش اماده است!
وضمن اینکه خانه فعلی هم اجاره داده شده اما مستاجر اینده رهن کامل نکرده و اجاره داده است. و از 15 آبان می اید تا اینجا ساکن شود!
خب حالا فهمیدید ماجرای اختراع ضرب المثل را؟
منو نداشتید چه می کردید با این همه نادانی ها ؟

۲۳ نظر:

شادی گفت...

من از مسائل مادی سر در نمیارم. ولی میتونم توی اسباب کشی کمکتون کنم. متخصص در جا دادن وسائل در کارتن هستم. بی تعارف میگم ها بانو.

ساناز گفت...

ایشالا درست میشه.

ناشناس گفت...

واقعاً باید سرمون رو میذاشتیم و میمردیم :) نمیدونین که چقدر قدر شما رو میدونیم ما :)
خونه و مشکلاتش هم ایشالا زودی درست شه، همه چی به خیر و خوشی تموم شه.

من گفت...

بیا پیش من خونه ام کوچیکه ها!!11

دارا گفت...

زن شاعر مشو، شاعر فقیره.

نقل به مضمون از *شهر قصه* آقا مفید.

کنایه ای به مستاجری دائم العمر تیپ هنرمندان و هنرپروران.
وقتی با ساعتی 5 یا 6 تومن، هنر رو که جون عمه من، *فقط نزد ایرانیان است و بس* میسازیم یا درس میدیم همینه دیگه.
حالا خدارو شکر کنین 4 ستون بدنتون سالمه و دلی خوش دارین، وگرنه باید مفهوم ضرب المثل *اوضاع خیطه* رو هم میافتین.

*جیب ما پاکتر از ریش شما، دریغ از یک پاپاسی*
نقل به مضمون از همون منبع.

Narcis گفت...

کی ما پولدار میشیم از دست این اسباب کشی ها راحت شیم آخه!!!

ارماییل گفت...

شاید یه خونه بهتر منتظرته گیس طلا.

نتیجه گرفتم صاحبخونه ها پول ندارن از ما مستاجرا میگیرن. بعد همه به یه طریقی پول ندارن .
دلم از کامنت نارسیس گرفت .

لاله گفت...

یعنی چی؟ خب ازش شکایت کن، مگه میتونه همچین کاری بکنه؟ وقتی گفته پونزدهم یعنی پونزدهم. اون زیر قولش زده. تو دردسر افتادی.
عجب آدمایی پیدا میشنا.
پوففففف

sherry گفت...

تو هم مثل خودشون پرو باش و از جات پا نشو، بگو فلان هر کی که مشکل داره. هر وقت پولت حاضر بود و خونه گیر آوردی بلند شو. صاحب خونه حدالاقل حدالاقل اگر خیلی زرنگ باشه طبق قانون، سه ماه طول میکشه بخواهد به زور بلندت کنه، تا آن موقع هم یک جا گیر آوردی.
رونده و مونده هم نباش عزیز که این ضرب المثل مال مستاجر نبوده اگر هم بشه مال ه باعرضه هاشون نیست.

حمید62 گفت...

این طور موارد که زیاد پیش میآد بخصوص واسه کسی که مستقل زندگی میکنه
من که معمولا 1 ماه از کسی قرض میکنم تا مشکلم حل بشه البته اگه مبلغ زیاد نباشه
ضمنا بستگی داره صاحب خونه قبلی پرو نباشه که ببینه از خونش پا شدی توی دادن پول بد قولی کنه که فکر نکنم این طور باشه چون به هر حال سه ساله باهاش کنار اومدی

خسته گفت...

مي بخشي كه هنوز تو پست قبلي گير كردم. آخه تازه خوندمش. كشش عقل و حس اين مثلث (ركني و حسام و فروغ الزمان) را خيلي دوست دارم. انقدر كه اين فيلم را بالاي 10 بار ديدم خداييش عاشق پورصميمي هم هستم. تو چطور؟

سندباد گفت...

با لاله موافقم
و با ارماییل
و کاش می تونستم مث من بهت پیشنهاد بدم
چقد خوشبحالم می شد اون وقت
ایشالله درست می شه حسابی
به بنگاهی بگو باهاشون حرف بزنه . بالاخره وقتی پول کمیسیون می گیرن باید یه کم اون فک شونو بجنبونن دیگه

مهسا گفت...

سلام گیس طلا جان

اگر قولنامه نوشتید و در قولنامه قید شده که 15 آبان روز تحویل خانه است که دیگه مشکل به شما ربطی نداره... میدونم که بهتون ربطش دادند و می خوان بهتون بقوبولند که یا باید پول بدید یا قولنامه کنسل میشه, اما با کمک معاملاک املاکی که براتون خونه رو اجاره کرده بهشون توضیح بدید که این کار از لحاظ قانونی درست نیست.

امیدوارم قضیه به خیر, زودتر حل بشه

ناشناس گفت...

همدردی مرا پذیرا باش بانو

افسی گفت...

ما که نفهمیدیم چی شد قو قاطی شد

افسی گفت...

ما که نفهمیدیم چی شد قرو قاطی شد

افسی گفت...

ما که نفهمیدیم چی شد قرو قاطی شد

الی گفت...

سلام
وای
عجب وضعیت بدیه..
ایشالا که یجوری به خوبی حل میشه..

پارسا گفت...

این ضرب المثلش بیشتر به اره به فلان نزدیکه
ارادت

پری چهره گفت...

عجب اوضاعی ها !
ایشالاه که درست بشه

ناشناس گفت...

خب .یه کم از پولو جور کن بده به این صابخونه جدیده راضی میشه

ناشناس گفت...

من پول مول ندارم ها گفته باشم

نویسا گفت...

می مردیم!

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...