۵ فروردین ۱۳۹۱

کمی هم از سینما بگوییم

خواهرک همچنان چندین هارد پر از فیلم دارد و من نمی دانم رشته من سینما است یا او
هر روز بعد از شام و نهار با شکمی پر و احساسی دلپذیر با هم فیلم نگاه می کنیم،من با زیر نویس فارسی و اون به زبان اصلی. بعضی وقتها که از زیرنویس حرصش می گیرد فیلم را نگه می دارد و ترجمه صحیح را برای من می گوید. و من هم اصلا خجالت نمی کشم که اینقدر باسوادم
این چند روز تمام چهار قسمت جک اسپارو را دیدم و کلی باش حال کردم
با اون انیمیشن اموزش اژدها هم کلی خندیدم
ولی امروز بعد از مدتها فیلمی دیدم که عجیب حکایت این روزهای ما بود
فیلم V for Vendetta به کارگردانی James McTeigue توصیه می کنم ببینیدش
و علاوه بر نفسی که نخواهیدکشید در مدت فیلم از دیالوگهای زیبای ان لذت ببرید و مهمتر از همه بازی ناتالی پورتمن است. برای من مقایسه بازی های ناتالی پورتمن و کایرا نایتلی خیلی جالب است.
این دو با وجود شباهت ظاهری چقدر در کارشان متفاوتند. پورتمن نقشهایش را عمیق و انسانی می سازد و کایتلی سبک وسطحی
به همین دلیل بسیار متاسفم که نقش سابرینا در فیلم A Dangerous Method را نایتلی بازی کرد و می توانم تخیل کنم اگر پورتمن این نقش را اجرا کرده بود- زنی که عشق دو مرد بزرگ مانند فروید و یونگ را به خود جلب کرده و در آن زمان از یک مریض ساده تبدیل به یک زن روانکاو برجسته شده -چه عمق و روحی به آن می داد

۹ نظر:

آب تنس گفت...

کاشکی کمی هم راجع به موضوع فیلم میگفتی، قلقلکم دادی که ببینمش
دیروز بعد از مدت ها دوباره چشمم به فیلم MILION DOLLAR BABY افتاد ، چقدر دوستش دارم ...

رضا گفت...

V for Vendetta

در اصل یک کمیک استریپ سیاه قدیمی است کار آلن مور و متاسفانه اگر کمیک استرپ را ببیند متوجه می شوید ربط چندانی به شخصیت ناتالی پورتمن ندارد. آلن مور نویسنده بزرگ کمیک استریپ است. که فیلم مزخرف دیگر هم بر اساس کاراش ساختن همان "واچمن"

http://en.wikipedia.org/wiki/V_for_Vendetta

گیس طلا گفت...

بله رضا جان می دانستم اینها را که گفتی
فقط این ادبیات "مزخرف دیگر" را دوست ندارم

رضا گفت...

من هم دوست ندارم مثل ادم های متفرعن به نظر برسد لحنم. اما همان طوری که آدم راحت می گوید با این حال کار کرده می تواند راحت بگوید این فیلم مزخرف بود. از فیلم پاپ کورنی اصلن بدم نمی آید راحت می شینم و نگاه می کنم اما همان قدر راحت می گویم "ترانسفرمرز "یا "ریل استیل" فیلم های مزخرفی هستند می توانم راحت بگویم "گزارش اقلیت" یا " "راکن رولا گای ریچی" رو رو دوست دارم ... :)

Ugla گفت...

از مقایسه ی نایتلی و پورتمنِت لذت بردم .

mahasta گفت...

eidet mobarak.

mahasta گفت...

eidet mobarak.

حواس پرت گفت...

من تازگی دو تا فیلم خوب دبدبم بهت پیشنهاد میکنم تو عید ببیینی، احتمال خیلی زیاد خواهرک داشته باشدشان

1- Flipped
2- Annie Hall

جکیل گفت...

سلام گیس طلا-از خوندن نوشته هات لذت بردم-مخصوصا اونایی که جاهای دیدنی شیراز رو توصیف کردی-دقیقا من و خواهر کوچیکم همینطوری فیلم میبینیم-اون هم انگلیسیش قویه
دلم واسه خواهرم تنگ شد!!

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...