۳ بهمن ۱۳۹۱

و همه فقط تماشا می کردند


 از سر کار بر می گشتم. پیاده رو باریک بود و من و موتورسوار نمی توانستیم از کنار یکدیگر عبور کنیم . من رفتم روی لبه جدول ایستادم تا او بتواند عبور کند اما او ایستاد و سینه  مرا را گرفت.
در واکنشی غریزی با هر دو دست به سر و صورتش می کوبیدم اما  رهایم نمی کرد.
 جدال من و او مدتی طول کشید و سرانجام خودش بود که بی خیال  شد و رفت و اگرنه ضربه های من تاثیری رویش نداشت.
وقتی رفت بر لبه باغچه از حال رفتم..
تا  بعد که  بالاخره بلندشدم و خودم را تکاندم و به خانه رساندم
در تمام مدت این ماجرا ،آدمهایی در اطراف ما ، دور و نزدیک ایستاده بودند

۴۵ نظر:

ناشناس گفت...

کاش یه ماجرای خوشحال کننده مینوشتی. روحم دیگه یاری نمیکنه.

ناشناس گفت...

haghemnoone har chi saremoon miad. kheili mardome badi shodim

صبور بانو گفت...

آدمیت مرده بود...

نگار ایرانی گفت...

امیدوارم حالت خوب باشه الان.متاسفانه مردم از بس خشونت دیدن خودشون هم خشن شدن،روح و روان مردم سنگی شده!!تاسف باره.

مریم بخشایش گفت...

خیلی ناراحت کننده بود. یه بار هم برای من یه درگیری پیش اومد با فاصله دو متری تقریبا 10 تا مرد دورم بودن ولی هیچ کدوم کمک نکردن انقدر که اون کتک کاری که با اون مرده داشتم ناراحتم نکرد که اون بی تفاوتی مردای اطرافم. واقعا درکش برام سخت بود

ناشناس گفت...

خیلی ناراحت شدم گیسو جان.
اتفاقی مشابه چند سال پیش برای من افتاد ، تاثیر روحی بدی روی من گذاشت.آدمهای اطراف هم حتی قدم از قدم برنداشتند.... چهری آن آدم کثیف یادم رفته اما چهریه آن مرد شکم گنده که در ١٠ متری ایستاده بود و نگاه میکرد هنوز یادمه.... شرم و ننگ بر اینها بعد.

alihammet گفت...

واقعا دلم گرفت.چقدر آدمها میتونن حیوان صفت باشن. امیدوارم حالتون بهتر باشه.متاسفم...

ناشناس گفت...

احتمالاً موبایل هم دست آدما بود و داشتن فیلم می‌گرفتن.

ناشناس گفت...

به نام او
خدایا! تو تا حالا وبلاگ گیس طلا رو خوندی؟!!
فکر میکنی این عذاب عادلانه است؟!!!!!

looti گفت...

متاسفم و ناراحت و عصبانی و مستاصل

ناشناس گفت...

واقعاً متأسفم گیس طلا جان.امیدوارم ضربه روحیش واست خیلی ماندگار نباشه. فقط می تونم متأسف باشم واسه خودمون که داریم توی همچین جامعه ای زندگی می کنیم! جامعه ای مملو از آدمای عقده ای، روانی، بیمار جنسی، جامعه ای پر از آدمای بی خیال، بی تفاوت، خنثی!!

رریاپری گفت...

اوووووق اوووووققق اووووق کثافتتتتت
امیدی هست ما دوباره رنگ و روی تمدن و ادب و معرفت و انسانیتو ببینیم!!! ای خداااا این طویله کجاس آخه!:((((((

ناشناس گفت...

برای من هم پیش اومده
فکر می کنم برای بیشتر دخترها و زن های ایرانی، خوب می فهمم وقتی رو جدول از حال رفتی یعنی چی...من همش فکر کشتن اون طرف میومد توذهنم
تا مدت ها مریض بودم...
چند وقتی هست که دیگه ایران زندگی نمی کنم و بسیار دلتنگم
اما اینو که خوندم یادم اومد عجیب اینجا از این دست اتفاق ها
به شدت در امانم خدارو شکر
ودلم سخت گرفت...از این یادآوری که چرا...

ناشناس گفت...

motasefam,adam az daron tohi mishe vagti in mardom bi tafavoto mibine

Sahar گفت...

واقعا که خودت خوب گفته بودی ، همون بی‌صفت. آدم میمونه چی‌ بگه.

امیدوارم که حالت بهتر باشه.

می‌خواستم بگم که وقتی‌ تو همچین مخمصه‌ای گرفتار شدی، آسیب پذیر‌ترین جای در دسترس، چشمِ طرف هست، ولی‌ والا با این قوانینِ احمقانه شون لابد اگه طرف چیزیش بشه باید بری حساب پس بدی که اولاً چرا جوونِ مردم رو تحریک کردی، ثانیا طفلکِ بیگناه رو زدی ناقصش کردی.

ناشناس گفت...

برای من هم پیش اومده، وحشتناکه. ایران که بودم، همیشه حداکثر فاصله رو با مردهایی که توی پیاده رو بودن حفظ می کردم.

رسوا گفت...

من یک جلسه آموزشی "دفاع شخصی" رفتم که برای این جور موقعیتها خیلی مناسب بود . کل جلسه سه چهار ساعت بود و شیوه هائی رو آموزش میداد که به طرف مهاجم آسیب جدی ای نمی زنه ولی طرف شوک میشه و این فرصت به تو داده میشه که فرار کنی و یا فاصله بگیری و کمک بخوای ( از کی!؟) ... به هر روی ، با واقعیت جامعه امروز ایران توصیه میکنم

ناشناس گفت...

چند تا کامنت بالاتر نوشتم که این اتفاق برای من هم افتاده بود متاسفانه. الان که کامنتهای بقیه رو دیدم. فهمیدم برای خیلی ها این اتفاق افتاده. این یعنی فاجعه.یعنی تعداد زیاد مریض.یعنی عدم امنیت.

ناشناس گفت...

اینم اضافه کنم که من هیچ امیدی به بهبود این جامعه بیمار ندارم .

ناشناس گفت...

خيلي خيلي متاسفم. وبلاگ تو رو هميشه آخر از همه ميخونم كه ازت انرژي بگيرم. دوبار پستت رو خوندم تا برام جا افتاده كه همچين اتفاقي افتاده. واي بر ما...

ناشناس گفت...

برای من وقتی مدرسه میرفتم اتفاق مشابهی افتاد ولی عاقبت بهتری داشت. از اونجایی که آدم مریض مدتی تعقیبم کرده بود به جای رفتن توی کوچه خالی و تنگ خودمون راهم رو کج کردم و به طرف یک آژانس شبانه روزی که سر نبش بود دویدم. قبل از اینکه به آژانس برسم آن کثافت مریض به من رسید... وفتی جیغهای بلندی کشیدم چندین مرد از آژانس بیرون دویدند، مرد مریض رو تعقیب کردند و یکیشان عاقبت با موتور دنبالش کرد، گرفتند و انقدر زدند که حقش را کف دستش گذاشتند، به گریه افتاد و به التماس کردن، آنها اوراق شناسایی مرد را ازش گرفتند (متاهل بود!!!) به من قول دادن وقتی رهایش کنند که من به خانه رسیده باشم. خیلی وقت پیش بود ولی هنوز یادمه و از همشون ممنونم.

ناشناس گفت...

خيلي متاسفم که شرايط خانم ها تو کشور ما اينطوريه.
مردم هميشه درصحنه حاضر هم که هميشه فقط در صحنه حاضر بودند و بس... !
الان بهتری؟

سحر گفت...

ما زنهای ایرانی کلکسیون اینجور خاطرات رو داریم از بس که زیاد پیش میاد. من روی پل هوایی برام اتفاق افتاد و دیگه از روی پل رفتن میترسم با 28 سال سن

maahoor@hotmail.com گفت...

شاید همه ما این جور آسیبهای رفتاری و روانی‌ دیده باشیم و بدونیم چه آسیبی به همراه داره...ولی‌ اگه من هم توی خیابون بودم و میدیدم شاید هیچ کاری نمیتونستم بکنم! و بهت زده یا شک زده میشدم و بقولی‌ شاید فقط تماشا می‌کردم...این که این رفتار‌ها چه آسیبی به آدم میرسونه یک طرف اما موضوع دیگه که می‌خواستم بگم این هست که اینها فقط مخصوص توی ایران نیست!!!...من اینجا توی آلمان هم از این جور اذیت‌ها شدم...طرف هم اصلا "به نظر" روانی‌ نبوده...در حین بازی تیمی همتیمی خودم یا طرف تیم مقابل خیلی‌ واضح دستت را میگیره یا دستش را میکش رو سینه تو و تو می‌مونی که به این کثافت وسط این جمع چی‌ بگی‌؟ نوع رفتار عوض نشده، فقط کمی‌ آروم تر و شدت وحشیگریش کمتر، اما اتفاق می‌افته...و البته تنها کسی‌ که باید مواجه میشد خود من بودم که باید یاد می‌گرفتم چطوری عمل کنم تا رها بشم...چند هفته فکرم مشغول بوده...حالم بد بوده و عصبانی بودم...از چند تا خانوم آلمانی‌ پرسیدم...براشون اصلا عجیب نبود...از کوبیدن آرنج در شکم طرف، تا گرفتن مچش و پس زدن و یا برخورد کلامی قاطع بهم راه حل دادند!

ناشناس گفت...

همون آموزش دفاع شخصی بهترین راه حله. شنیدم تو هند هم بعد از این اتفاق جدید دخترها دارند همین آموزش رو می بینن. امیدوارم الان بهتر شده باشی.این مطلب یکی از ناراحت کننده ترین و در عین حال پر بیننده ترین پست به شمار می رود!!

گیس طلا گفت...

من خوبم بچه ها
به همه اسپری فلفل پیشنهاد می دم:)

حامد گفت...

شرمنده

ناشناس گفت...

خیلی متاسف شدم و ناراحت

یک کلمه: خاک تو سر مردهای بی غیرت اون مملکت کنن! راستش دلم می‌خواد در این مورد با کمال میل همه رو هم جمع ببندم. فقط جا رو برای ۲ درصد باز می‌زارم وگرنه بقیه همه از دم حیوان صفت اند در رفتارشون با زن.
کدوم زن ایرانی هست که بگه من تا حالا توی خیابون نه متلک شنیدم و نه مورد آزار و اذیت واقع شدم؟خاک تو سر این مردهای بیچاره که فقط برای زن و بچه‌های بی پناه شیر هستن و گرنه وقتی می بینن که زنی توی خیابون مورد اذیت قرار می‌گیره صداشون در نمیاد.

Narcis گفت...

به خدا به من هم حمله کردن! تو که میدونی گیس طلا من می می اصلا ن.د.ا.ر.م! ولی به هرحال این بی شرفا تحت تاثیر زنانگی :))) من قرار گرفته بودن هربار و حمله می کردن به هرحال! ولی فوبیای این حملات.... تا ابد با منه!

ناشناس گفت...

یک نفر نوشته بود دنبال طنز در این پست می گشتم(نقل به مضمون) طنز این پست همان جمله آخر آن است که تیتر شده است!!

احسان گفت...

:|

من گفت...

من تحت تاثیر این محیط با زنانگیم قهر کردم:(

من گفت...

من تحت تاثیر این محیط با زنانگیم قهر کردم:(

امید گفت...

گیسو طلا های مملکت من به خدا ریشه خرابه؛ همونطوری که فقر مالی آدمارو به دزدی میکشه،فقر فرهنگیو جنسیو... چنین جانورانی میسازه. سیاستمون خرابه.. ریشه خرابه

Unknown گفت...

اين كه كسي به شما كمك نكرد فقط مختص ايران نيست و در همه دنيا اتفاق ميوفته. بهش ميگند "اثر جنوويز". يعني هر چه تعداد شهود حادثه بيشتر باشه احتمال كمك كمتر ميشه و بالعكس.گوگل كنيد Genovese effect. متاسفم از اتفاقي كه براي شما افتاد. از اول كه نظرات رو خوندم حتم داشتم خانمي فرياد زنان تمام مردان ايران رو جمع ميبنده و همه رو كثيف و بي غيرت و... ميخونه. اين كه تعداد مردان رواني تو ايران زيادتر از بقيه كشورها هست شكي نيست ولي اونها معلول هستند و علت نيستند. و مردان اول توسط زنان تربيت ميشند بعد جامعه . اين مردان ايراني پدران , پسران , برادران و همسران شما هستن. با دري وري گفتن مشكل حل نميشه و همه بايد بكوشيم.

ناشناس گفت...

سلام به همه بانوان گرامی راستش من 3 سال پیش تو همچین موقعیتی قرار گرفتمرفتم و طرف رو حالش و جا اوردم ولی چون اسیب شدیدی به صورتش خورده بود مردم با وجودی که موضوع و میدونستن و دیده بودن که من برای دفاع از ان خانوم این کار و کردم با این حال من و گرفتن و زنگ زدن 110 ....... خلاصه کنم 15 ماه حبس تحمل کردم با
دیه 10000000 ... جالبه بعدش هم خانواده دختره برای حتی یک احوالپرسی به زندان هم نیومدن چه رسد بخوان بخشی از دیه رو گردن بگیرن (این انتطار زیادیه؟)
بعد از بیرون اومدنم هم پشت دستم وداغ کردم و کلا مردونگی و این حرف ها رو فراموش کردم.

ناشناس گفت...

man canada zendegi mikonam ama hichvaght vatanam va adamhaye uon abokhakro faramosh nemikonam ba shadihashon shad misham va ba ghamhasho kesel va azorde khater har chand in rozha hame andoho ranje ta shdi va khobi be onvane yek marde irani az in raftare zeshte yeki az hamjense khodam az shoma samimane pozesh mikham....

ناشناس گفت...

١ي از دلايلش قانون عوضيه اگه مردي جلو بره و پليس بياد ميگه تو چيكاره بودي؟! چه نسبتي با اين خانوم داشتي؟!! آقاي مزاحم ازت شكايت داره!!!

ناشناس گفت...

١ي از دلايلش قانون عوضيه اگه مردي جلو بره و پليس بياد ميگه تو چيكاره بودي؟! چه نسبتي با اين خانوم داشتي؟!! آقاي مزاحم ازت شكايت داره!!!

Unknown گفت...

متاسفم ولی اگه کسی دخالت کنه کسی طرفداری نمی کنه دخترا از ترس ابرو میرن تو میمونی یک حیوان صفت شاکی بدون شاهد.قانون هم به ان حق میده و میگه تو مگه مجری قانونی و بیچاره میشی.یکبار اسیر سدم با این فردین بازیها

ناشناس گفت...

عکس اون روزت و لباس و وضعیتت رو هم آپ کن بعد ببین همین دوستان چه کامنت های موس موسناکی برات میزارن
به نظرم برو خودت رو درست کن
چرا به یه دختر باحجاب کسی جرات این چنین برخوردی رو نداره

arash گفت...

hoy avazi ke dam az hejab mizanii !asan na be to na be hichkase dige rabti nadare oon chejoori lebas mipooshe!!to adam bash heyvooon khodeto control kon! too hamin adamaha ham kheilia bitafavot rad mishan!!in yani harime shakhsi lashie basijiiii

ناشناس گفت...

دختر من 10 سالشه و کانادا زندگی میکنه و میدونه اگه خواست از خودش در مقابل یه مرد دفاع کنه کجاش باید ضربه بزنه که حساسه وامیدوارم اگه یه روزی لازم شد بتونه از خودش دفاع کنه ........با یه لقد محکم به وسط پاش .....امیدوارم کار کنه!!!!!!!!!!!

ناشناس گفت...

این ایراد جامعه هست که مرد در معرض تحریک شدید هست و جایی هم نیست که بره و راحت خودشو خالی کنه
اگه تو کشورهای غربی خانومها بی حجابند جاهایی مثل پلی هاوس و .... هم برای مردا هست ...

AmirHosein Asadpour گفت...

دقت داشته باش که از چندین مردی که نظر دادن خیلاشون ( و خود من ) نظرشون با پایین یکیه !
تازه اینا به کنار
تصور کنین فرد مزاحم بعد از اینکه خانم مورد نظر به خوبی و سلامتی تشریف برد بخواد با دوستان دیگه اش برای انتقام کار نکرده و زشتش برگرده !


ناشناس گفت...
١ي از دلايلش قانون عوضيه اگه مردي جلو بره و پليس بياد ميگه تو چيكاره بودي؟! چه نسبتي با اين خانوم داشتي؟!! آقاي مزاحم ازت شكايت داره!!!

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...