۱۹ مهر ۱۳۹۲

به خاطر کتابها

من خیلی دیر با تکنولوژی کنار می آیم. به سختی گوشی جدید، یخچال جدید، لپ تاپ جدید( و الان که دارم فکر می کنم درباره غیر تکنولوژی ها هم همینطورم ) کیف جدید و کفش جدید می خرم
اون گوشی سامسونگم را که به یاد دارید، وقتی دزد کیفم را به همراه گوشی دورن آن از روی شانه ام بلند کرد
ته ذهنم یک حس رهایی بود، کنار نمی آمدم با امکانات فوق پیشرفته و اون تاچ لعنتی اش
بعدش هم رفتم یک گوشی کیبرد دار ارزان خریدم و خلاص
به همین علت مقاومت زیادی در برابر خرید تبلت کردم
حتی حاضر شدم به جای آن یک مینی لپ تاپ از دوبی بخرم که بعد از چند روز کار فهمیدم که  صفحه کوچکش کلافه ام می کند و خیلی هم سبک نیست و فروختمش
سرانجام این مسافرت های هر هفته برای تدریس و لپ تاپ سنگین مجبورم کرد که تصمیم بگیرم
حالا دیگر وب را سوراخ کردم از بس سرچ کردم و با تبلت تمام کسانی که می شناختم ور رفتم ببینم این تکنولوژی می تواند با من ارتباط برقرار کند(توجه کردید من وظیفه ای در ارتباط برقرار کردن ندارم)
سرانجام آنچه که می خواستم را خریدم
چند روزی است که چنان با او یکی شده ام که از روزهای بدون آن حیرت می کنم
متعجب از سازگاری سریعم به دلایل این امر می اندیشدم و  دلیلش را دیشب در رختخواب فهمیدم 
زمانی که تکیه داده به بالش ها تبلت به دست درحال خواندن کتاب  بودم و به صورتی ظاهرا مجازی و عمیقا حقیقی "ورق می زدم"
.
.
.
مدتها بود...مدتها ...خیلی زیاد...که دیگر در  تختم کتاب ورق نزده بودم

۹ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
میشه بگی بالاخره چه تبلتی گرفتی؟

ناشناس گفت...

کیندل ه؟

الا گفت...

چه خوب گیسو جون
من هم همین درد را دارم. استفاده از وسایل جدید دیجیتالی شکنجه ای است برایم.
برای این میگم چه خوب که بعدا ازت بپرسم چی گرفتی ؟ و برم عین اونو بخرم.

ناشناس گفت...

اَااااااا وبلاگت ای شکلیه!!!
اولین بار تو این چند سالی که خوانندتم وبلاگتو میبینم، حس فضولی براپی بردن به مارک تبلتت که شاید تو کامنتا گفته باشی از فید خوان کشوندم به اینجا

Gistela گفت...

ایکس ویژن 700g

الا گفت...

من چند تا سئوال در سطح کلاسهای اکابر دارم:
1- فرق تبلت با آی پد چیه؟
2- چرا قیمت بعضی تبلت ها اینقدر ارزونه؟
3- با این تبلت ها میشه فیلم یا سریالهای ترکی که از یوتیوپ نگاه میکنیم رو ببینیم؟
4- وصل تیلت به همون پرو وایدر اینترنت است که آبونه ماهیانه اش رو میدیم؟
4- این تبلت همه جای دنیا میتونیم استفاده کنیم؟
اگر کسی اینجا رو خوند و جوابی داد در پایان سال آینده که آمدم ایران برایش یک جایزه خوب بعنوان کادو میاورم.

ناشناس گفت...

جوا الا
1-ایپد تبلت با مارک اپل هست
2-دقت تاچ یا لمس صفحه و پردازنده و قاب و باقی قضایا
3-بله
4-نفهمیدم منظورتون چیه ولی تبلت از طریق وایفای به اینترنت متصل میشه یا از طریق سیمکارت
5-اگه منظورتون استفاده از اینترنتش هست بله و اگه منظورتون با سیمکارته در اغلب موارد بله

فرهاد

الا گفت...

خیلی متشکرم فرهاد از توضیحات.
متوجه شدم هر چه GB بالاتر باشه قیمت ها بالاتره.
فقط یک سئوال دیگه:
فکر نمیکنی سامسونگ بهتر از اپل باشه؟
این اپل ها فقط قیمتشون بی خودی بالاست . خواهرم میگفت توی دانشکده گرافیک بچه ها همه از دست لپ تاپ اپل شاکی اند. فکر میکنم داستان تبلت اش فقط همون قیمت بالاش باشه و نه کیفیت بهتر.

ناشناس گفت...

بله دقیقا موافقم خصوصا تو ایران

فرهاد

اينستاگرام gisoshirazi

مدتها بود اينجا نيامده بودم فقط خواستم بگم زنده و سالم هستم و هر روز در اينستاگرام مي نويسم تشريف بياوريد اون ور منم تلاش مي كنم كه ...